PhD Rocío González Suárez  

Contratada Posdoctoral de la Xunta_Formación (PR-PX-XUF)

Department Psychology
Knowledgment area Basic Psychology
Research  Research group Grupo de Investigación en Psicoloxía Educativa
Research lines No data available from Curriculum Management System at UDC. (SUXI).
Contacto UDC directory

Teaching

Subjects taught

This section shows the teaching given in degrees, masters and other officers studies in last 6 years.

Subject and involved studies Distance hours Total hours
Learning, Cognition and Behavior 0 21

EOG works and final master thesis directed

No available EOG works or final master thesis directed by current teacher since 2013 year.

Research results

Select merit type and year to query research merits.

Self-Regulation and Students Well-Being: A Systematic Review 2010¿2020

Authors Rodríguez, S., Gónzalez-Suárez, R., Vieites, T., Piñeiro, I., Díaz-Freire, F.
Journal Sustainability Vol. 14 Num. 4 (pages 1 to 26)

Perfiles motivacionales de los estudiantes españoles PISA 2018: caracterización emocional y diferencias en rendimiento académico

Authors Gónzalez-Suárez, R., Trillo, A., Díaz-Pita, L., Gómez-Pulido, A., Guisande, A.
Journal Psychology, Society & Education Vol. 14 (pages 57 to 67)
DOI https://doi.org/10.21071/psye.v14i3.15071

COVID-19 lockdown: key factors in citizens¿ stress. F

Authors Rodríguez, S., Valle, A., Piñeiro, I., Gónzalez-Suárez, R., Díaza, F.M., Vieites, T.
Journal Frontiers in Psychology Vol. 12 (pages 1 to 9)
DOI https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.666891

Homework conceptual aspects and variables involved

Authors Rodríguez-Llorente, C.. Vieites, T.. Gónzalez-Suárez, R.. Díaz-Freire, F.. Regueiro, B.
Book Handbook of homework: theoretical principles and practical applications.
Publishing: Nova Science Publishers, Inc., New York.
ISBN: 978-1-68507-380-0
Pages From 1 to 37

Homework and self-regulated learning

Authors Rodríguez, S.. Gónzalez-Suárez, R.. Rodríguez-Llorente,C.. Estévez, I.. Xu, J.
Book Handbook of homework: theoretical principles and practical applications.
Publishing: Nova Science Publishers, Inc., New York.
ISBN: 978-1-68507-380-0
Pages From 39 to 61

Autorregulación del aprendizaje: el papel de las creencias auto-referidas y el valor asociado a la tarea
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
International

Authors Gónzalez-Suárez, R., Díaz-Pita, L., Rodríguez-Llorente, C.
Organization Universidad de Valencia
Place Valencia (España)

Autorregulación cognitiva y ejecución de la tarea
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
International

Authors González-Suárez, R., Cabana-Bedoya, M., López-Castro,L.
Organization Universidad de Valencia
Place Valencia (España)

Self-regulated behaviour in the early childhood classroom and academic performance in primary education
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
International

Authors González-Suárez, R., Vieites, T., Cabana-Bedoya, M.
Organization Universidad de Valencia
Place Valencia (España)

Academic motivation and classroom behavioural self-regulation in primary education students
I Congreso Anual de Estudiantes de Doctorado
International

Authors Gónzalez-Suárez, R.
Place Alicante/Alacant (España)

Academic Motivation and previous academic achievement in higher education
3rd World Symposium on Sustainability Science and Research
International

Authors Rodríguez-Llorente, C., Vieites, T., Gónzalez-Suárez, R., Piñeiro, I.
Place Hamburgo (Alemania)

Motivación Académica y Comportamiento Autorregulado en Estudiantes de Educación Primaria
VIII Encontro da Mocidade Investigadora
International

Authors Gónzalez-Suárez, R.
Place Santiago de Compostela (España)

La motivación del alumnado y el valor atribuido a los instrumentos de evaluación
V xornadas de Innovación Docente da Universidade da Coruña
International

Authors Rodríguez-Llorente, C., Martins, L., Piñeiro, I., Gónzalez-Suárez, R.
Place Coruña, A (España)

Covid-19:¿Están estresados los ciudadanos confinados con hijos?
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN
International

Authors Guerrero, E., Martins, L., Gónzalez-Suárez, R., Díaz-Freire, F., Rodríguez, S.
Organization ACIPE
Place Córdoba (España)

El interés parental en el progreso escolar de niños/as y motivación hacia los deberes
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN
International

Authors Guerrero, E., Martins, L., Gónzalez-Suárez, R., Roldán, L., Díaz-Freire, F.
Organization ACIPE
Place Córdoba (España)

La implicación de los estudiantes con los deberes: propuestas para aumentar su calidad
XVI Congresso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
International

Authors Vieites, T., Díaz-Freire, F., Piñeiro, I., Roldán, L., Gónzalez-Suárez, R.
Place Braga (Portugal)

¿Por qué hacen los deberes las niñas y los niños en Educación Primaria?
9th International Congress of Educational Sciences and Development
International

Authors Vieites, T., Rodríguez-Llorente,C., Gónzalez-Suárez, R., Rodríguez, S.
Place VIRTUAL (Portugal)

La orientación a metas en Educación Secundaria: Diferencias entre repetidores y no repetidores
9th International Congress of Educational Sciences and Development
International

Authors Gónzalez-Suárez, R., Roldán, L., Rodríguez, S., Piñeiro, I.
Place VIRTUAL (Portugal)

Los deberes en Educación Primaria: La implicación de madres y padres
III Congreso Mundial sobre Infancia y Adolescencia
International

Authors Rodríguez-Llorente, C., Vieites, T., Gónzalez-Suárez, R., Piñeiro, I.
Place Zaragoza (España)

Atribución del éxito en educación infantil y rendimiento académico en educación primaria
III Congreso Mundial sobre Infancia y Adolescencia
International

Authors Gónzalez-Suárez, R., Vieites, T., Rodríguez-Llorente,C., Rodríguez, S.
Place Zaragoza (España)

Autorregulación en educación infantil y rendimiento en Educación Primaria
XVI Congresso Galego-Português de Psicopedagogia
International

Authors Gónzalez-Suárez, R., Vieites, T., Rodríguez-Llorente, C., Rodríguez, S., Regueiro, B.
Organization UNIVERSIDADE DO MINHO
Place Braga (Portugal)