Proposal for a Questionnaire to Measure Attitudinal Variables in Foreign Language Students
| Authors | Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | Cuadernos de Lingüística Hispánica Vol. 45 |
| DOI | https://doi.org/10.19053/uptc.0121053x.n45.2025.18887 |
| Department | Languages and Literatures |
| Knowledgment area | Spanish Language |
| Research | Research group HISPANIA (Grupo de Investigación en Lengua, Literatura y Cultura Hispánica) |
| Research lines | Corpus linguistics, ELE, lexicography, syntactic description of grammatical elements in synchrony and diachrony. |
| Keywords | Lexicography, Semantics, Spanish Language, Spanish as a Foreign Language, Corpus Linguistics |
| Teaching merits evaluation | 1 five years period(s) |
| Research merits evaluation | 1 six years period(s) |
| Contacto | UDC directory |
| Orcid id0000-0002-5568-7423 ResearcherIDDKB-1934-2022 Scopus57194497087 | |
This section shows the teaching given in degrees, masters and other officers studies in last 6 years.
| Subject and involved studies | Type | Distance hours | Total hours |
|---|---|---|---|
|
Applied Linguistics
PhD in Language Studies
(Optional)
|
Compulsory | 0 | 1 |
| Master's Dissertation | Compulsory | 0 | 12 |
| Pragmatics and Sociolinguistics in Second Language Teaching | Compulsory | 0 | 21 |
| Spanish Language 1 | Core | 0 | 60 |
| Teaching Vocabulary in the Spanish as a Foreign or Second Language Classroom | Compulsory | 0 | 42 |
| Subject and involved studies | Type | Distance hours | Total hours |
|---|---|---|---|
|
Applied Linguistics
Master in Applied Linguistics
PhD in Language Studies
(Optional)
|
Compulsory | 0 | 21 |
|
History of Spanish
Degree in Spanish Studies: Language and Literature
Programa de simultaneidad del Grado en Español: Estudios Lingüísticos y Literarios y el Grado en Gallego y Portugués: Estudios Lingüísticos y Literarios
Programa de simultaneidade do Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios e o Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
|
Compulsory | 0 | 21 |
|
Spanish Language 1
Degree in English Studies: Language and Literature
Degree in Galician and Portuguese Studies: Language and Literature
Degree in Spanish Studies: Language and Literature
Programa de simultaneidad del Grado en Español: Estudios Lingüísticos y Literarios y el Grado en Gallego y Portugués: Estudios Lingüísticos y Literarios
Programa de simultaneidade do Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios e o Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Programa de simultaneidade do Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios e o Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
|
Core | 0 | 156 |
| Subject and involved studies | Type | Distance hours | Total hours |
|---|---|---|---|
|
Applied Linguistics
Master in Applied Linguistics
PhD in Language Studies
(Optional)
|
Compulsory | 0 | 21 |
|
Aspects of the History of the Spanish Language
Degree in Spanish Studies: Language and Literature
Programa de simultaneidad del Grado en Español: Estudios Lingüísticos y Literarios y el Grado en Gallego y Portugués: Estudios Lingüísticos y Literarios
Programa de simultaneidade do Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios e o Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
|
Optional | 0 | 23.5 |
|
Spanish as a Second Language
Degree in English Studies: Language and Literature
Degree in Galician and Portuguese Studies: Language and Literature
Degree in Spanish Studies: Language and Literature
Formación Adicional Programas Simultaneidade Grao en Inglés e Grao Español
Formación Adicional Programas Simultaneidade Grao Español e Grao en Galego e Portugués
Formación Adicional Programas Simultaneidade Grao Inglés e Grao en Galego e Portugués
|
Optional | 0 | 9 |
|
Spanish Language 1
Degree in English Studies: Language and Literature
Degree in Galician and Portuguese Studies: Language and Literature
Degree in Spanish Studies: Language and Literature
Programa de simultaneidad del Grado en Español: Estudios Lingüísticos y Literarios y el Grado en Gallego y Portugués: Estudios Lingüísticos y Literarios
Programa de simultaneidade do Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios e o Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Programa de simultaneidade do Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios e o Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
|
Core | 0 | 136 |
| Subject and involved studies | Type | Distance hours | Total hours |
|---|---|---|---|
|
Spanish Language
Primary Degree in Hispanic Studies
|
Core | 0 | 30 |
Defined tutoring by teacher for 2025/2026 academic course.
| Quarter | Day | Site |
|---|---|---|
| 1st quarter |
Monday
13:00 a 15:00 |
Despacho 212 |
| 2nd quarter |
Wednesday
12:00 a 14:00 |
Despacho 212 |
No available EOG works or final master thesis directed by current teacher since 2013 year.
Select merit type and year to query research merits.
Proposal for a Questionnaire to Measure Attitudinal Variables in Foreign Language Students
| Authors | Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | Cuadernos de Lingüística Hispánica Vol. 45 |
| DOI | https://doi.org/10.19053/uptc.0121053x.n45.2025.18887 |
Una aproximación diacrónica a la gestación de confiar como verbo de transferencia
| Authors | María Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | REVISTA DE FILOLOGIA ESPANOLA Vol. 1 Num. 104 (pages 1 to 10) |
| DOI | https://doi.org/10.3989/rfe.2024.1423 |
La voz castellana "virus": anotaciones para un estudio lexicográfico y documental en ensayos humanísticos y obras de creación literaria
| Authors | Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | Quadernos del Instituto de Historia de la Lengua Num. XVII (pages 75 to 100) |
| DOI | https://doi.org/10.58576/cilengua.vi17.265 |
Un acercamiento al tratamiento gramatical de los verbos de cambio en los manuales y gramáticas de ELE
| Authors | María Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | Estudios de Lingüística Universidad de Alicante (ELUA) Num. 40 (pages 359 to 377) |
| DOI | https://doi.org/10.14198/elua.24519 |
La lingu¿ística de corpus para la descripción de la lengua en uso. La construcción poner(se)+ adjetivo en aprendices de ELE
| Authors | Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | Calidoscopio Vol. 3 Num. 21 (pages 418 to 438) |
| DOI | https://doi.org/10.4013/cld.2023.213.01 |
Aproximaciones sintácticas en torno al verbo caler
| Authors | Eugenia Conde Noguerol |
| Journal | RES DIACHRONICAE Vol. 6 (pages 4 to 20) |
Diacronía de las construcciones de confiar con completiva
| Authors | María Eugenia Conde Noguerol. María José Rodríguez Espiñeira |
| Book |
Lexicografía del español: intercomunicación y diálogos Publishing: Peter Lang. ISBN: 9783631895511 |
| Pages | From 55 to 70 |
El papel de las Humanidades digitales en la enseñanza media de Lengua Castellana y Literatura. Un análisis crítico
| Authors | Sandra María Peñasco González. María Eugenia Conde Noguerol |
| Book |
Transformación digital docente. La gestión sostenible de las organizaciones educativas Publishing: Dykinson. ISBN: 978-84-1122-459-8 |
| Pages | From 1 to 11 |
Separación de acepciones en el Diccionario ¿Coruña¿ de la lengua española actual: el verbo formar
| Authors | Mª Eugenia Conde Noguerol. Félix Córdoba Rodríguez. María Montserrat Muriano Rodríguez |
| Book |
La lexicografía en su dimensión teórica Vol. - Publishing: Universidad de Málaga. ISBN: 978-84-9747-297-5 |
| Pages | From 141 to 165 |
Aproximación a los usos y valores del operador discursivo 'un poco' en corpus orales de nativos y de aprendientes de español: un estudio comparado
II Congreso Internacional del grupo de investigación CROS: Cruce de fronteras: Español
y otras lenguas y literaturas en contacto
International
| Authors | María Eugenia Conde Noguerol, Marta Blanco |
| Place | Bruselas (Bélgica) |
Academic or management positions held by teacher.