Mapping critical global citizenship education in Spanish schools
Entidad financiadora | European Educational Research Association - EERA |
Investigadores principales | Renée DePalma |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 01/03/2021 a 31/12/2021 |
Departamento | Pedagogía y Didáctica |
Área | Didáctica y organización escolar |
Investigación | Grupo de investigación Educación para Ciudadanía Global |
Líneas de investigación | Etnografía de la educación, Análisis de discurso crítica, Pedagogía crítica |
Palabras clave | pedagogía, crítica |
Evaluación de méritos docentes | 3 quinquenio(s) |
Evaluación de méritos de investigación | 3 sexenio(s) |
Contacto | Directorio de la UDC |
Orcid id0000-0001-7927-321X ResearcherIDC-2877-2015 Scopus15131320000 |
En este apartado se muestra la docencia impartida en grados, másteres y resto de estudios oficiales en los últimos 6 años.
Asignatura y estudios en la que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totales |
---|---|---|---|
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
|
Formación básica | 0 | 84 |
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 12 | 33 |
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 0 | 31,5 |
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
|
Obligatorio | 0 | 34 |
Trabajo Fin de Máster (TFM)
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Obligatorio | 0 | 17,5 |
Asignatura y estudios en la que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totales |
---|---|---|---|
Educación Inclusiva y Multicultural | Formación básica | 0 | 73,5 |
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas | Optativo | 0 | 21 |
Integración y Convivencia Intercultural | Optativo | 0 | 31,5 |
Trabajo Fin de Grado | Obligatorio | 0 | 30 |
Asignatura y estudios en la que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totales |
---|---|---|---|
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
|
Formación básica | 0 | 84 |
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 12 | 33 |
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 0 | 31,5 |
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
|
Obligatorio | 0 | 30 |
Trabajo Fin de Máster (TFM)
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Obligatorio | 0 | 16 |
Asignatura y estudios en la que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totales |
---|---|---|---|
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
|
Formación básica | 0 | 84 |
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 12 | 33 |
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 18 | 49,5 |
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
|
Obligatorio | 0 | 24 |
Trabajo Fin de Máster (TFM)
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Obligatorio | 0 | 24 |
Asignatura y estudios en la que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totales |
---|---|---|---|
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
|
Formación básica | 0 | 84 |
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 0 | 21 |
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 0 | 31,5 |
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
|
Obligatorio | 0 | 15 |
Trabajo Fin de Máster (TFM)
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Obligatorio | 0 | 8 |
Asignatura y estudios en la que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totales |
---|---|---|---|
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
|
Formación básica | 0 | 84 |
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 0 | 21 |
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Optativo | 0 | 31,5 |
Investigación-Acción Participativa, Acción Comunitaria y Gestión de las Organizaciones Sociales
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
|
Obligatorio | 0 | 21 |
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
|
Obligatorio | 0 | 18 |
Tutorías definidas por el/la docente para el curso académico 2022/2023.
Cuatrimestre | Día | Lugar |
---|---|---|
Primer cuatrimestre |
lunes
12:00 a 15:00 |
Presencial despacho, con cita previa |
Primer cuatrimestre |
miércoles
12:00 a 15:00 |
videoconferencia Teams, con cita previa |
Segundo cuatrimestre |
lunes
12:00 a 15:00 |
videoconferencia Teams, con cita previa |
Segundo cuatrimestre |
miércoles
12:00 a 15:00 |
videoconferencia Teams, con cita previa |
Dirigidos o codirigidos por el/la docente desde el año 2013.
Las personas mayores LGTBI en los centros residenciales: un protocolo de actuación en caso de ingreso en una residencia ordinaria |
Las personas mayores LGTBI en los centros residenciales: un protocolo de actuación en caso de ingreso en una residencia ordinaria |
El desarrollo del concepto de la identidad de género en Educación Infantil: propuesta didáctica |
Hablemos de diversidad cultural: Análisis sobre el abordaje a la diversidad cultural ante su presencia o ausencia en las aulas de educación infantil. |
La educación afectivo sexual desde una perspectiva homoparental |
La heteronormatividad en Educación Infantil: Propuesta didáctica |
Medidas del Gobierno de España ante la llegada masiva de personas desplazadas procedentes de Ucrania. Un estudio de caso desde el Sistema de Acogida |
Diseño y puesta en marcha de un taller de análisis crítico de igualdad de género para familias y docentes |
Diversidad familiar en el aula de Educación Infantil a través de la literatura. |
el gallego y la infancia: el papel de la educación infantil |
Explorar y cuestionar los estereotipos de género a través de la literatura infantil: un proxecto IAP |
Visibilización de la diversidad familiar en educación infantil: Desde lo conocido a lo desconocido |
¿Acaso no soy mujer? análisis de la violencia obstétrica desde la interseccionalidad |
Acercamiento de la cultura popular al aula. Peppa Pig como recurso didáctico. |
BDSMK y Educación Afectivo Sexual: aliados inesperados para educar en el consenso |
El gallego como lengua vehicular en las escuelas infantiles |
Identidad y roles de género en aulas de educación infantil. |
Propuesta didáctica antisexista para educar en igualdad |
Propuesta didáctica basada en los videojuegos para Educación Infantil |
Educación intercultural en educación infantil, especialmente con alumnado de origen latinoamericano |
Estereotipos de género y cultura popular infantil |
Evolución de la identidad de género en educación infantil y agentes que influyen en el proceso. |
Las familias homoparentales en la escuela |
Todos somos Humanos hasta...: La percepción de los niños y las niñas del racismo y la cultura |
El debate sobre el velo islámico. Incluyendo las voces de mujeres musulmanas |
El sexismo en las películas de Disney: Análisis y respuestas educativas |
La cultura gitana: políticas, prácticas y actitudes en ámbitos escolares. |
Todos con la diversidad: una visión a favor de la participación y la colaboración de la comunidad educativa |
Una aproximación a la organización del espacio y a las interacciónes desarrolladas en centros infantiles |
Percepción social hacia las personas inmigrantes. Estrategias de intervención desde la Educación Social |
Revisión de las campañas a favor de la normalización lingüistica del gallego desarrolladas en Galicia, desde 1984 |
Puede consultar los méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito y el año.
Mapping critical global citizenship education in Spanish schools
Entidad financiadora | European Educational Research Association - EERA |
Investigadores principales | Renée DePalma |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 01/03/2021 a 31/12/2021 |
Investigando no territorio para coñecer e recoñecer experiencias de Educación para a Cidadanía Global desenvolvidas no ensino regrado de Galicia (Fase III)
Entidad financiadora | Dirección Xeral de Relacións Exteriores e coa Unión Europea - Xunta de Galiia |
Investigadores principales | Laura Cruz López |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/07/2021 a 30/11/2022 |
Integración y retorno de la "nueva emigración española": un análisis comparado de las comunidades de españoles en el Reino Unido y Francia
Entidad financiadora | Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO) |
Investigadores principales | Fernández Suárez, Mónica Belén |
Tipo | Proyecto Programas Nacionales |
Fechas | Desde 01/06/2020 a 31/12/2023 |
Integración y retorno de la "nueva emigración española": un análisis comparado del las comunidades de españoles en el Reino Unido y Francia
Entidad financiadora | Ministerio de Ciencia e Innovación |
Investigadores principales | Fernández Suárez, Mónica Belén |
Tipo | Proyecto Programas Nacionales |
Fechas | Desde 01/06/2020 a 31/05/2023 |
Bullying, heteronormatividad y etnocentrismo: el rol del profesorado de educacion secundaria
Entidad financiadora | Ministerio de Ciencia e Innovación |
Investigadores principales | María Victoria Carrera Fernández |
Tipo | Proyecto Programas Nacionales |
Fechas | Desde 01/06/2020 a 31/05/2023 |
Mediación lingüística para la cooperación al desarrollo (Melinco)
Entidad financiadora | Xunta de Galicia, Dirección General de Relaciones Exteriores y con la Unión Europea |
Investigadores principales | María Isabel del Pozo Triviño |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 02/09/2019 a 31/12/2020 |
Investigando no territorio para coñecer e recoñecer os centros educativos que traballan educación para o desenvolvemento e cidadanía global en Galicia (Fase II)
Entidad financiadora | Xunta de Galicia (Dirección Xeral de Relacións Exteriores e coa Unión Europea) |
Investigadores principales | Rosa María Méndez García e Alba Patricia Digón Regueiro |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/07/2019 a 30/11/2020 |
Investigando no Territorio para Coñecer e Recoñecer os Centros Educativos que Traballan Educación para o Desenvolvemento e Cidadanía Global en Galicia
Entidad financiadora | Xunta de Galicia (Dirección Xeral de Relacións Exteriores con la Unión Europea) |
Investigadores principales | Rosa María Méndez García e Patricia Digón Regueiro |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/07/2018 a 30/11/2019 |
Monolingual Schools in Multilingual Societies: An Exploration of Language and Education in Cape Verde
Entidad financiadora | ODA Research Seed Fund (UK) |
Investigadores principales | Nicola Bermingham |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 01/08/2018 a 31/07/2019 |
Investigando a dimensión global da educación para o desenvolvemento na educación secundaria obrigatoria e no ensino superior universitario de Galicia
Entidad financiadora | Xunta de Galicia |
Investigadores principales | Araceli Serantes Pazos |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/01/2017 a 31/12/2018 |
Diversidade infantil, sociedade e emigración maternal en Nicaragua: artellando redes
Entidad financiadora | Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/10/2017 a 30/09/2018 |
Investigando na Dimensión Global da EpD. Un proxecto piloto de investigación-acción colaborativa nun centro educativo de Galicia (Fase II)
Entidad financiadora | Xunta de Galicia (Dirección Xeral de Relacións Exteriores e coa Unión Europea) |
Investigadores principales | Renée DePalma Ungaro |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/08/2016 a 30/11/2017 |
Superdiversidad lingu¿ística en áreas periurbanas. Análisis escalar de procesos sociolingu¿ísticos y desarrollo de la conciencia metalingu¿ística en aulas multilingu¿es
Entidad financiadora | AGENCIA ESTATAL CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTIFICAS (CSIC) |
Investigadores principales | Prego Vázquez, Gabriela |
Tipo | Proyecto Programas Nacionales |
Fechas | Desde 30/12/2016 a 29/12/2019 |
Investigando a dimensión global da educación para o desenvolvemento. Un proxecto piloto de investigación-acción colaborativa nun centro educativo de Galicia. Fase I
Entidad financiadora | Dirección Xeral de Relacións Exteriores (Xunta de Galicia) |
Investigadores principales | Renée DePalma Ungaro |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/01/2015 a 31/12/2016 |
Axudas para proxectos de investigación desenvolvidos por investigadores emerxentes (Mantemento Lingüístico e Cultural de Orixe nas Comunidades Inmigrantes: Novas Perspectivas para a Integración
Entidad financiadora | Xunta de Galicia |
Investigadores principales | Renée Depalma Ungaro |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 14/05/2014 a 14/05/2017 |
Explorando as posibilidades de extender a dimensión global da EpD en educación secundaria obligatoria. Unha investigación diagnóstica en centros educativos de Galicia
Entidad financiadora | Dirección General de Relaciones Exteriores coa Unión Europea e Xunta de Galicia |
Investigadores principales | Araceli Serantes Pazos |
Tipo | Proyecto Programas Autonomicos |
Fechas | Desde 01/09/2014 a 30/11/2015 |
Critical consciousness on sexual and gender diversity for educators and service providers
Entidad financiadora | National Research Foundation (South Africa) |
Investigadores principales | Dennis Francis |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 09/01/2014 a 30/06/2016 |
Valoración del alumnado y del profesorado de las tareas escolares y recursos didácticos que se utilizan en Galicia en las aulas de la ESO
Entidad financiadora | Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO) |
Investigadores principales | Jurjo Torres Santomé |
Tipo | Proyecto Programas Nacionales |
Fechas | Desde 01/01/2013 a 31/12/2015 |
Bullying, Poder e Identidad: Una Perspectiva Integradora desde el Género y la Etnia Internacional
Entidad financiadora | PLAN NACIONAL-2012 (PGE) |
Investigadores principales | María Lameiras Fernández |
Tipo | Proyecto Programas Nacionales |
Fechas | Desde 01/01/2013 a 31/12/2014 |
No Outsiders: Researching Approaches to Sexualities Equality in Primary Schools
Entidad financiadora | ECONOMIC AND SOCIAL RESEARCH COUNCIL (ESRC) |
Investigadores principales | Renée DePalma e Elizabeth Atkinson |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 01/09/2006 a 31/12/2008 |
Invisible Boundaries: Addressing Sexualities Equality in Children¿s Worlds
Entidad financiadora | ECONOMIC AND SOCIAL RESEARCH COUNCIL (ESRC) |
Investigadores principales | Elizabeth Atkinson |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 01/12/2005 a 31/05/2007 |
Diversity Discussion Project
Entidad financiadora | Nuffield Foundation (UK) |
Investigadores principales | Elizabeth Atkinson |
Tipo | Proyecto Internacional |
Fechas | Desde 01/10/2004 a 31/03/2005 |
Doing family: Nicaraguan transnational families' narratives on motherhood
Autores | Renee Depalma Ungaro, Antía Pérez Caramés, Verónica Verdía Varela |
Revista | Global Networks: A Journal of Transnational Affairs Vol. 22 Núm. 2 (págs. 308 a 324) |
DOI | https://doi.org/10.1111/glob.12346 |
Homophobia and Transphobia Among Spanish Practicing and Future Teachers
Autores | Ana M. Amigo-Ventureira, Renée DePalma, Montserrat Durán-Bouza |
Revista | American Journal of Sexuality Education (págs. 1 a 27) |
DOI | https://doi.org/10.1080/15546128.2022.2035290 |
The "access paradox": ideologies around bilingual education in Cabo Verde
Autores | Nicola Bermingham, Renee Depalma Ungaro, Luzia Oca |
Revista | Modern Languages Open Vol. 1 Núm. 16 (págs. 1 a 15) |
De jure but not de facto: pluricentric Portuguese in post-colonial Cabo Verde
Autores | Nicola Bermingham, Renee Depalma Ungaro, Luzia Oca |
Revista | Sociolinguistica Vol. 35 Núm. 1 (págs. 91 a 111) |
Por una educación para la ciudadanía global ¿desde un enfoque STEM?
Autores | Araceli Serantes Pazos, Alba Patricia Digón Regueiro, Laura Cruz Lopez, Renee Depalma Ungaro, Rosa Mª Mendez Garcia, María Barba Núñez |
Revista | Didacticae: Revista De Investigación En Didácticas Específicas Vol. 10 (págs. 1 a 3) |
What is Integration? A Comparative View from Immigrants and Municipal Policy
Autores | Verónica Verdía Varela, Belén Fernández Suárez, Renee Depalma Ungaro |
Revista | Internacional Migration Vol. 58 Núm. 5 (págs. 128 a 143) |
Intercultural priorities among immigrant organizations in Galicia (Spain): Beyond the offensive and defensive binary
Autores | Belén Fernández Suárez, Verónica Verdía Varela, Renee Depalma Ungaro |
Revista | INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS Vol. 79 (págs. 135 a 144) |
Defining desire: (Re)storying a ``fraudulent¿¿ marriage in 1901 Spain
Autores | Narciso de Gabriel Fernández, Francisco Vázquez García, Renee Depalma Ungaro |
Revista | Sexualities: Studies in Culture and Society Vol. 23 Núm. 2 (págs. 287 a 306) |
Feminism will be trans-inclusive or it will not be: Why do two cis-hetero woman educators support Transfeminism?
Autores | María Victoria Carrera Fernández, Renee Depalma Ungaro |
Revista | SOCIOLOGICAL REVIEW Vol. 68 Núm. 4 (págs. 745 a 762) |
Future teachers as agents of language revitalisation: The case of Galician Early Childhood Education
Autores | Renée DePalma, Maria Helena Zapico Barbeito, Iria Sobrino-Freire |
Revista | Language, Culture and Curriculum (págs. 303 a 317) |
DOI | https://doi.org/10.1080/07908318.2018.1504402 |
Asociacionismo inmigrante en Galicia. Demandas desde la precariedad
Autores | Belén Fernández Suárez, Verónica Verdía Varela, Renee Depalma Ungaro |
Revista | PAPERS Vol. 103 Núm. 4 (págs. 661 a 683) |
DOI | https://doi.org/10.5565/rev/papers.2563 |
La disidencia sexual y la educación como activismo
Autores | Renée DePalma, Inés Cebreiro López |
Revista | REVISTA INTERUNIVERSITARIA, HISTORIA DE LA EDUCACIÓN Vol. 37 |
A place for development education in the current Spanish and English curricula: Finding possibilities for practice
Autores | Alba Patricia Digón Regueiro, Rosa Mª Mendez Garcia, Renee Depalma Ungaro, Silvana Longueira Matos |
Revista | International Journal of Development Education and Global Learning Vol. 9 Núm. 2 (págs. 97 a 114) |
DOI | https://doi.org/10.18546/ijdegl.09.2.04 |
Foreword: queer teaching ¿ teaching queer
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | Irish Educational Studies Vol. 36 Núm. 1 (págs. 3 a 8) |
DOI | https://doi.org/10.1080/03323315.2017.1289699 |
Language-learning holidays: what motivates people to learn a minority language?
Autores | O`Rouke, B, Renee Depalma Ungaro |
Revista | International Journal of Multilingualism Vol. 14 Núm. 4 (págs. 332 a 349) |
DOI | https://doi.org/10.1080/14790718.2016.1184667 |
Gay penguins, sissy ducklings ... and beyond?Exploring gender and sexuality diversity throughchildren's literature
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education Vol. 37 Núm. 6 (págs. 828 a 845) |
DOI | https://doi.org/10.1080/01596306.2014.936712 |
La Educación Global en la Educación Secundaria Obligatoria: una investigación diagnóstica en centros educativos de Galicia
Autores | Araceli Serantes Pazos, Renée DePalma, Mª Dolores Cotelo Guerra, José Luis Iglesias Salvado, Alba Patricia Digón Regueiro, Begoña Rivera, Carmen Becerra, María Caride, Ana Lampón |
Revista | REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Núm. 8 (págs. 100 a 105) |
DOI | https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.561 |
'You need to have some guts to teach': Teacher preparation and characteristics for the teaching of sexuality and HIV/AIDS education in South African schools.
Autores | Francis DA, Renee Depalma Ungaro |
Revista | SAHARA-J: Journal of Social Vol. 12 Núm. 1 (págs. 30 a 38) |
DOI | https://doi.org/10.1080/17290376.2015.1085892. |
The Hijab and the integration of the Muslim Other in Spanish schools
Autores | Renee Depalma Ungaro, Laura Cruz Lopez |
Revista | Policy Futures in Education Vol. 14 Núm. 1 (págs. 163 a 174) |
DOI | https://doi.org/10.2304/pfie.2014.12.1.163 |
Silence, nostalgia, violence, poverty...What does ¿culture¿ mean for South African sexuality educators?
Autores | Renee Depalma Ungaro, Francis, D |
Revista | Culture, Health & Sexuality Vol. 16 Núm. 5 (págs. 547 a 561) |
DOI | https://doi.org/10.1080/13691058.2014.891050 |
Teacher perspectives on abstinence and safe sex education in South Africa
Autores | Renee Depalma Ungaro, Francis D |
Revista | SEX EDUCATION Vol. 14 Núm. 1 (págs. 81 a 94) |
DOI | https://doi.org/10.1080/14681811.2013.833091 |
South African Life Orientation teachers: (Not) teaching about sexuality diversity
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | JOURNAL OF HOMOSEXUALITY Vol. 61 Núm. 12 (págs. 1687 a 1711) |
DOI | https://doi.org/10.1080/00918369.2014.951256 |
Gay penguins, sissy ducklings ¿ and beyond? Exploring gender and sexuality diversity through children's literature
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education |
DOI | https://doi.org/10.1080/01596306.2014.936712 |
The gendered nature of South African teachers discourse on sex education
Autores | Renee Depalma Ungaro, Francis DA |
Revista | HEALTH EDUCATION RESEARCH Vol. 29 Núm. 4 (págs. 624 a 632) |
DOI | https://doi.org/10.1093/her/cyt117 |
Learning a minoritized language in a majority language context: student agency and the creation of micro-immersion contexts
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | International Journal of Bilingual Education and Bilingualism |
DOI | https://doi.org/10.1080/13670050.2014.916653 |
Review of the book Fragile Majorities and Education
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | European Education Vol. 46 Núm. 1 (págs. 95 a 98) |
DOI | https://doi.org/10.2753/eue1056-4934460105 |
Choosing to lose our gender expertise: Queering sex/gender in school settings
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | SEX EDUCATION Vol. 13 Núm. 1 (págs. 1 a 15) |
DOI | https://doi.org/10.1080/14681811.2011.634145 |
Pathologizing gender identity: an analysis of Spanish law and the regulation of gender
Autores | Maria Victoria Carrera, Maria Lameiras, Renee Depalma Ungaro |
Revista | JOURNAL OF GENDER STUDIES Vol. 22 Núm. 2 (págs. 206 a 220) |
DOI | https://doi.org/10.1080/09589236.2012.708827 |
A view of rural schooling through the eyes of former students
Autores | Mercedes Suárez Pazos, Renee Depalma Ungaro, Pedro Membiela |
Revista | TEACHING AND TEACHER EDUCATION Vol. 28 (págs. 1018 a 1026) |
DOI | https://doi.org/10.1016/j.tate.2012.05.008 |
Postcolonial perspective, social integration and cultural diversity vis-à-vis neoliberal policies and practices in Galizan schooling
Autores | Cathryn Teasley Severino, Concepción Sánchez Blanco, Renee Depalma Ungaro |
Revista | Power and Education Vol. 4 Núm. 3 (págs. 303 a 314) |
Sex/gender identity: Moving beyond fixed and "natural" categories
Autores | Maria Victoria Carrera, Renee Depalma Ungaro, Maria Lameiras |
Revista | Sexualities: Studies in Culture and Society Vol. 15 Núm. 8 (págs. 995 a 1016) |
DOI | https://doi.org/10.1177/1363460712459158 |
Teachers¿ memories of disciplinary control strategies from their own school days
Autores | Renee Depalma Ungaro, Pedro Membiela, Mercedes Suarez Pazos |
Revista | BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION Vol. 32 Núm. 1 (págs. 75 a 91) |
The Ashgate research companion to queer theory
Autores | Renee Depalma Ungaro, Fin Cullen |
Revista | GENDER AND EDUCATION Vol. 23 Núm. 2 (págs. 220 a 222) |
Toward a More Comprehensive Understanding of Bullying in School Settings
Autores | Maria Victoria Carrera, Renee Depalma Ungaro, Maria Lameiras |
Revista | EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW Vol. 23 Núm. 4 (págs. 479 a 499) |
The No Outsiders project: In search of queer primary pedagogies
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | Transformations: The Journal of Inclusive Scholarship and Pedagogy Vol. 21 Núm. 2 (págs. 47 a 58) |
A sense of place in the science classroom
Autores | Pedro Membiela, Renee Depalma Ungaro, Pedro Membiela |
Revista | EDUCATIONAL STUDIES Vol. 37 Núm. 3 (págs. 361 a 364) |
DOI | https://doi.org/10.1080/03055698.2010.506340 |
Socially just research for social justice: negotiating consent and safety in a participatory action research project
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND METHOD IN EDUCATION Vol. 33 Núm. 3 (págs. 215 a 227) |
Toward a practice of polyphonic dialogue in multicultural teacher education
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | CURRICULUM INQUIRY Vol. 40 Núm. 3 (págs. 436 a 453) |
Homophobia, transphobia and culture: Deconstructing heteronormativity in English primary schools
Autores | Renee Depalma Ungaro, Mark Jennett |
Revista | INTERCULTURAL EDUCATION Vol. 2 Núm. 1 (págs. 15 a 26) |
The creation and maintenance of a "learning-loving minority" in conventional high schools: a research-based response to John Ogbu
Autores | Renee Depalma Ungaro, Eugene Matusov, Mark Philip Smith |
Revista | OXFORD REVIEW OF EDUCATION Vol. 36 Núm. 4 (págs. 463 a 480) |
The nature of institutional heteronormativity in primary schools and practice-based responses
Autores | Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson |
Revista | TEACHING AND TEACHER EDUCATION Vol. 26 (págs. 1669 a 1676) |
Leaving Alinsu: Towards a transformative community of practice
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | MIND, CULTURE, AND ACTIVITY. AN INTERNATIONAL JOURNAL Vol. 16 Núm. 4 (págs. 353 a 370) |
"Permission to talk about it": Narratives of sexualities equality in the primary classroom
Autores | Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson |
Revista | QUALITATIVE INQUIRY Vol. 15 Núm. 7 (págs. 876 a 892) |
Smuggling authentic learning into the school context: Transitioning from an innovative elementary to a conventional high school
Autores | Renee Depalma Ungaro, Eugene Matusov, Mark Smith |
Revista | TEACHERS COLLEGE RECORD Vol. 111 Núm. 4 (págs. 934 a 972) |
Unbelieving the matrix: Queering consensual heteronormativity
Autores | Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson |
Revista | GENDER AND EDUCATION Vol. 21 Núm. 1 (págs. 17 a 29) |
No Outsiders: Moving beyond a discourse of tolerance to challenge heteronormativity in primary schools
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL Vol. 35 Núm. 6 (págs. 837 a 855) |
"The voice of every Black person"? Bringing authentic minority voices into the multicultural dialogue
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | TEACHING AND TEACHER EDUCATION Vol. 24 Núm. 3 (págs. 767 a 778) |
When success makes me fail: (De)constructing failure and success in a conventional American classroom
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Revista | MIND, CULTURE, AND ACTIVITY. AN INTERNATIONAL JOURNAL Vol. 15 Núm. 2 (págs. 141 a 164) |
A democratic community of practice: Unpicking all those words
Autores | Renee Depalma Ungaro, Laura Teague |
Revista | EDUCATIONAL ACTION RESEARCH Vol. 16 Núm. 4 (págs. 441 a 446) |
Dangerous spaces: constructing and contesting sexual identities in an online discussion forum
Autores | Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson |
Revista | GENDER AND EDUCATION Vol. 20 Núm. 2 (págs. 183 a 194) |
Speaking the unspeakable in forbidden places: addressing lesbian, gay, bisexual and transgender equality in the primary school
Autores | Renee Depalma Ungaro, Alexandra Allan, Elizabeth Atkinson, Elizabeth Brace, Judy Hemingway |
Revista | SEX EDUCATION Vol. 8 Núm. 3 (págs. 315 a 328) |
Imagining the homonormative: performative subversion in education for social justice
Autores | Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson |
Revista | BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION Vol. 29 Núm. 1 (págs. 25 a 35) |
La educación para el desarrollo y la ciudadanía global.Una experiencia de investigación-acción participativa
Autores | Araceli Serantes Pazos, Rosa Mª Mendez Garcia, Alba Patricia Digón Regueiro, Anxela Bugallo, María Cristina Naya Riveiro, Renee Depalma Ungaro, José Luis Iglesias Salvado, Maria Helena Zapico Barbeito, Cristina Pérez Crego, Vanessa Pazos Leis, Iria Sobrino, Bas López, Begoña, Mª Dolores Cotelo Guerra, Patricia Carballal Miñan, María Caride, María Paz, Ana Lampón, Mª Beatriz Páramo |
Editores | Renee Depalma Ungaro |
Editorial | GRAÓ, Barcelona (España) |
ISBN | 9788499809519 |
Galician Migrations: A Case Study of Emerging Super-Diversity
Editores | Antía Pérez Caramés, Renee Depalma Ungaro |
Editorial | Spriger, (España) |
ISBN | 978-3-319-66304-3 |
La integración sociocultural en Galicia. Políticas y prácticas sobre inmigración.
Autores | Renée DePalma, Belén Fernández Suárez, Ana Sánchez Bello, Verónica Verdía Varela |
Editorial | Los Libros de la Catarata, Madrid (España) |
ISBN | 978-84-9097-545-9 |
Revitalizing Minority Voices. Language Issues in the New Millennium
Editores | Renee Depalma Ungaro, Napier, Diane Brook, Dze-Ngwa, Willibroad |
Editorial | SensePublishers, (España) |
ISBN | 978-94-6300-187-8 |
Language use in the two-way classroom: Lessons from a Spanish-English bilingual Kindergarten
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Editorial | Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido) |
ISBN | 978-1-84769-300-6 |
Undoing homophobia in primary schools
ISBN | 978-1-85856-440-1 |
Undoing homophobia in primary schools
Editores | Elizabeth Atkinson, Renee Depalma Ungaro |
Editorial | Trentham Books, () |
ISBN | 1858564409 |
Interrogating heteronormativity in primary schools: The work of the No Outsiders Project
Editorial | Trentham Books, Stoke on Trent (Reino Unido) |
ISBN | 978-1-85856-458-6 |
Invisible Boundaries: Addressing Sexuality equalities in children¿s worlds
Editores | Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson |
Editorial | Trentham Books, () |
ISBN | 1858564301 |
Marginality and Difference in Education and Beyond
Editores | Michael Reiss, Elizabeth Atkinson, Renée DePalma |
Editorial | Trentham Books, () |
ISBN | 1858564123 |
Early Years Education end the Reversal of Language Shift
Autores | Renee Depalma Ungaro. Iria Sobrino Freire |
Libro |
Handbook of Early Language Education Edita Springer. ISBN: 978-3-030-47073-9 |
Páginas | De la 261 a la 285 |
La superdiversidad: antecedentes, relevancia y debates
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
Superdiversidad lingüística en los nuevos contextos multilingües. Una mirada etnográfica y multidisciplinar Edita Iberoamericana - Vervuert. ISBN: 978-84-9192-325-1 |
Páginas | De la 19 a la 30 |
Silences in Spanish Early Childhood Education and strategies for inclusion of marginalised voices
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
Sexuality in education: representations, constructions, negotiations: Cross-cultural perspectives Edita Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-64030-9 |
Páginas | De la 121 a la 150 |
Education as activism: Sexual dissidence and schooling in Spain
Autores | Renée DePalma |
Libro |
Queer Social Movements and Outreach Work in Schools: A Global Perspective Edita Palgrave-Mcmillan. ISBN: 978-3-030-41610-2 |
Páginas | De la 117 a la 136 |
Queer Pedagogy as an Impossible Profession
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
The Oxford Research Encyclopedia of Education Edita Oxford University Press. ISBN: 9780190264093 |
Páginas | De la 1 a la 18 |
Curriculum escolar y dimensión global d ela educación para el desarrollo: presencia y posibilidades de integración
Autores | Araceli Serantes Pazos. Maria Helena Zapico Barbeito. Renee Depalma Ungaro |
Libro |
La educación para el desarrollo y la ciudadanía global.Una experiencia de investigación-acción participativa Edita GRAÓ. ISBN: 9788499809519 |
Páginas | De la 123 a la 145 |
El proyecto investigación-acción participativa. Producir conocimiento de forma colaborativa, práctica y reflexiva
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
La educación para el desarrollo y la ciudadanía global.Una experiencia de investigación-acción participativa Edita GRAÓ. ISBN: 9788499809519 |
Páginas | De la 147 a la 161 |
Sexual diversity at the early childhood education level: What can we learn from sexology?
Autores | Renee Depalma Ungaro. Penélope Alonso Vázquez. Vanessa Pazos Leis |
Libro |
Schools as Queer Transformative Spaces: Global Narratives on Sexualities and Gender Edita Routledge. Taylor & Francis Group. ISBN: 9781032088396 |
Páginas | De la 85 a la 99 |
The Role of Early Childhood Education in Revitalizing a Minoritized Language in an Unsupportive Policy Context: The Galician Case
Autores | Renee Depalma Ungaro. Maria Helena Zapico Barbeito |
Libro |
Preschool Bilingual Education. Multilingual Education Edita Spriger. ISBN: 978-3-319-77227-1 |
Páginas | De la 191 a la 218 |
As mulleres magrebís en Galicia: Imaxinario social e realidade
Autores | Verónica Verdía Varela. Ana Sánchez Bello. Renee Depalma Ungaro |
Libro |
Muller inmigrante, lingua e sociedade Edita Editorial Galaxia. ISBN: 978-84-9151-056-7 |
Páginas | De la 213 a la 241 |
What we can learn from trans(gressive) bodies
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
Queering MINT Impulse für eine dekonstruktive Lehrer_innenbildung Edita Barbara Budrich Publishers. ISBN: 978-3-8474-0766-9 |
Páginas | De la 297 a la 310 |
Front Matter Pages i-ix PDF Linguistic Dominance and the Challenges Worldwide for Minority Languages and Voices
Autores | Renee Depalma Ungaro. Diane Brook Napier. Willibroad Dze-Ngwa |
Libro |
Revitalizing Minority Voices. Language Issues in the New Millennium Edita SensePublishers. ISBN: 978-94-6300-187-8 |
Páginas | De la 1 a la 16 |
Adapting to a New European Philosophy of (University) Education: Conscious Cooking (with Science) and Transversal Competences for Chemistry Majors
Autores | Carlos Estevez Valcárcel. Renee Depalma Ungaro. Maria Helena Zapico Barbeito |
Libro |
Educational Internationalisation. Academic Voices and Public Policy Edita Sense Publishers. ISBN: 978-94-6300-332-2 |
Páginas | De la 77 a la 93 |
Linguistic dominance and the challenges worldwide for minority languages and voices
Autores | Renee Depalma Ungaro. Diane Brook Napier. Dze-Ngwa, Willibroad |
Libro |
Revitalizing Minority Voices. Language Issues in the New Millennium Edita SensePublishers. ISBN: 978-94-6300-187-8 |
Páginas | De la 1 a la 16 |
Letting our commitments rest on the shelf: Teaching about sexual diversity in South African schools
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
Sexuality, Society & Pedagogy Edita Sun Press. ISBN: 9781920382445 |
Páginas | De la 47 a la 55 |
Dismantling folk theories and claiming a space within a social justice agenda
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
The Gay Agenda: Creating Space, Identity, and Justice Edita Peter Lang Publishing. ISBN: 978-1-4331-1836-4 pb |
Páginas | De la 257 a la 272 |
Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain
Autores | Renee Depalma Ungaro. Cathryn Teasley Severino |
Libro |
Education, Dominance and Identity Edita Sense. ISBN: 9789462091238 |
Páginas | De la 101 a la 120 |
Foreword
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
From the Dress-up corner to the junior prom: Navigating gender and sexual diversity in preK-12 schools Edita Rowman & LIttlefield. ISBN: ISBN-978-1-6070-9978-9 |
Páginas | De la 11 a la 13 |
Sexualities equality in all primary schools: a case for not waiting for ideal conditions
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Libro |
Sexuality matters: Paradigms and policies for educational leaders Vol. - Edita Rowman & LIttlefield. ISBN: 978-1.60709-417-3 |
Páginas | De la 3 a la 23 |
Putting queer into practice: problems and possibilities
Autores | Renee Depalma Ungaro. Elizabeth Atkinson |
Libro |
Interrogating heteronormativity in primary schools: The work of the No Outsiders Project Vol. - Edita Trentham Books. ISBN: 978-1-85856-458-6 |
Páginas | De la 1 a la 16 |
Exploring gender identity, queering heteronormativity
Autores | Renee Depalma Ungaro. Elizabeth Atkinson |
Libro |
Interrogating heteronormativity in primary schools: The work of the No Outsiders Project Vol. - Edita Trentham Books. ISBN: 978-1-85856-458-6 |
Páginas | De la 121 a la 138 |
Deconstructing heteronormativity in primary schools in England: cultural approaches to a cultural phenomenon
Autores | DePalma, Renée. Jennett, Mark |
Libro |
Challenging Homophobia: teaching about sexual diversity Edita Trentham Books. ISBN: 1858564131 |
Páginas | De la 19 a la 32 |
Building a creole educational community as the goal of multicultural education for preservice teachers
Autores | Matusov, Eugene. St. Julien, John. Hayes (DePalma), Renée |
Libro |
Contemporary teaching and teacher issues Edita Nova Science Publishers. ISBN: 159454221X |
Páginas | De la 1 a la 38 |
Building a community of educators versus effecting conceptual change in individual students: Multicultural education for preservice teachers
Autores | Eugene matusov. Renée Hayes (DePalma) |
Libro |
Learning for Life in the 21st Century: Sociocultural Perspectives on the Future of Education Edita WILEY-BLACKWELL. ISBN: 9780631223306 |
Páginas | De la 239 a la 251 |
Comunidades de orixe inmigrada en Galicia: procesos de integración e estratexias de mantemento lingüístico e cultural
Autor | Verónica Verdía Varela |
Director/es | Renée DePalma Ungaro; Mónica Belén Fernández Suárez |
Ámbito | Facultad de Sociología |
Calificación | Sobresaliente Cum Laude |
Cisgenerismo, homofobia y transfobia: el papel de la escuela como espacio de reproducción de discursos discriminatorios
Autor | Ana María Amigo Ventureira |
Director/es | Renee Depalma Úngaro; Montserrat Durán Bouza |
Ámbito | Facultad de Ciencias de la Educación |
Calificación | Sobresaliente Cum Laude |
Lingua, poder e adolescencia no proceso de substitución lingüística. Análise crítica do discurso nun centro de ensino secundario dunha vila galega
Autor | Miguel Rodriguez Carnota |
Director/es | Renee Depalma Úngaro |
Ámbito | Facultad de Ciencias de la Educación |
Calificación | Sobresaliente Cum Laude |
Can queer theory be used to further the understanding of (trans)genders and sexualities for English secondary school students?
Autor | Emily Williams |
Director/es | Local director - Iain Biggs External Reader - Renée DePalma |
Ámbito | University of the West of England |
Calificación | Sobresaliente Cum Laude |
The successes and challenges of dialogic pedagogy in critical multicultural education for pre-service teachers
Autor | Nermine Abd Elkader |
Director/es | Eugene Matusov - director Shuaib Meecham - internal committee member Renée DePalma - external committee member |
Ámbito | University of Delaware |
Calificación | Sobresaliente Cum Laude |
Identidade de gênero no espaço escolar: possibilidades discursivas para superação da heteronormatividade
Autor | Carolina Gonçalves Gonzalez |
Director/es | Directora interna - Viviane Cristina Vieira Directora externa - Renée DePalma |
Ámbito | Universidade de Brasilia |
Calificación | Sobresaliente Cum Laude |
School protocols for gender diversity: Potential and limitations
Gender and Education Association (GEA)
Internacional
Autores | Renée DePalma |
Lugar | virtual seminar - 25th Anniversary (Estados Unidos) |
Mapping Critical Global Citizenship Education in Spanish
Showcasing Global Educational Research
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | European Educational Research Association (EERA) |
Lugar | virtual event (Irlanda) |
Curricular Approaches to Critical Global Citizenship Education
ECER European Conference on Educational Research
Internacional
Autores | Mª José Caride Delgado, Laura Cruz Lopez, Renee Depalma Ungaro, Alba Patricia Digón Regueiro, Rosa Mª Mendez Garcia |
Organizador | European Educational Research Association (EERA) |
Lugar | Yerevan (online) (Armenia) |
Exploring the Potential of School-University-NGO Partnerships for Critical Global Citizenship Education
ECER European Conference on Educational Research
Internacional
Autores | María Barba Núñez, Renee Depalma Ungaro, Ana Lampón, Araceli Serantes Pazos, Verónica Verdía Varela |
Organizador | European Educational Research Association (EERA) |
Lugar | Yerevan (online) (Armenia) |
A vueltas con «lo queer»: debates actuales y aportaciones en el ámbito educativo
XXII Encuentros Estatales LGTBI
Nacional
Autores | Universidad Complutense de Madrid |
Organizador | Federación Estatal LGTBI+/Alas Coruña |
Lugar | Coruña, A (España) |
O futuro profesorado de Educación Infantil como modelo de lingua: análise de producións orais e percepcións da competencia lingüística en galego
XIII Congreso Internacional de Lingüística Xeral
Internacional
Autores | Iria Sobrino-Freire, Renée DePalma, Maria Helena Zapico Barbeito |
Organizador | Universidade de Vigo |
Lugar | Vigo (España) |
How teachers draw upon authoritative discourses to explain their approach to teaching (or not) about sexual diversity
Annual congress of the American Educational Research Association (AERA)
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | American Educational Research Association (AERA) |
Lugar | Philadelphia (Estados Unidos) |
Market-based education reform in Spain and its implications for inclusion
Annual European Conference on Educational Research (ECER)
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro, Laura Cruz Lopez |
Organizador | European Educational Research Association (EERA) |
Lugar | Porto (Portugal) |
South African Life Orientation teachers draw upon religion, science, policy and the Constitution to construct approaches to sexuality education
Annual Conference, British Educational Research Association (BERA)
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | British Educational Research Association (BERA) |
Lugar | Sussex (Reino Unido) |
to a new European philosophy of (European) education: Science in the Kitchen and transversal competences for Chemistry majors
Comparative Education World Congress
Internacional
Autores | Maria Helena Zapico Barbeito, Renee Depalma Ungaro |
Organizador | World Council of Comparative Education Societies |
Lugar | Buenos Aires (Argentina) |
South African teacher positions on abstinence-only and comprehensive sexuality education: Irreconcilable differences?
Comparative Education World Congress
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | World Council of Comparative Education Societies |
Lugar | Buenos Aires (Argentina) |
Claiming a Space for LGBT within a social justice agenda
New Foundations: School Ethos and LGBT Studies
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | Irish Research Council |
Lugar | Limerick (Irlanda) |
The gendered nature of heternormativity: Contesting the sex/gender/sexuality status quo
Annual Meeting of the British Educational Research Association (BERA)
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | American Educational Research Association (AERA) |
Lugar | Manchester (Reino Unido) |
From ¿social transformation¿ to ¿social progress¿: Policy and structural shifts in Spanish universities
Annual Discourse, Power, Resistance Conference
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro, Maria Helena Zapico Barbeito |
Organizador | DPR |
Lugar | Plymouth (Reino Unido) |
School, neoliberalism, postcolonialism, and cultural diversity in NW Spain
Annual Conference, British Educational Research Association (BERA)
Internacional
Autores | Concepción Sánchez Blanco, Renee Depalma Ungaro |
Organizador | British Educational Research Association (BERA) |
Lugar | London (Reino Unido) |
Postcolonial Perspectives in the inclusion of immigrant students in Galiza, Spain
European conference on Educational Research (ECER)
Internacional
Autores | Cathryn Teasley Severino, Concepción Sánchez Blanco, Renee Depalma Ungaro |
Organizador | EERA European Educational Research Association |
Lugar | Berlin (Alemania) |
Discourses of language hegemony: (Minoritized) language revitalization policies in three Spanish autonomous communities
Annual (2011) Discourse, Power, Resistance (DPR) Conference
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro, Cathryn Teasley Severino |
Organizador | DPR |
Lugar | Plymouth (Reino Unido) |
Are we queer yet? (Not) reconciling participant perspectives in a participatory action research project
Education and Social Research Institute (ESRI), Methodological Issues in Research
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | Manchester Metropolitan University |
Lugar | Manchester (Reino Unido) |
Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain and the US
2010 Congress of the World Council of Comparative Education Societies
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro, Cathryn Teasley Severino |
Organizador | WCCES |
Lugar | Istanbul (Turquía) |
Negotiating consent and safety in a participatory action research project
Annual Discourse Power Resistance conference
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | DPR |
Lugar | Greenwich (Reino Unido) |
The legal regulation of gender identity: Moving beyond fixed and ¿natural¿ categories
Socio-Legal Studies Association Annual Conference
Internacional
Autores | Maria Victoria Carrera, Renee Depalma Ungaro |
Organizador | Socio-Legal Studies Association |
Lugar | Bristol (Reino Unido) |
Dangerous and Endangered Messengers
Annual Discourse Power Resistance conference
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Organizador | DPR |
Lugar | Greenwich (Reino Unido) |
La educación intercultural en espacios informales: El caso del programa La Red Mágica en Delaware, EE.UU.
I Congreso de Docencia Universitaria
Internacional
Autores | Renee Depalma Ungaro |
Lugar | Vigo (España) |
Cargos académicos o de gestión para el/la docente.