Dra. Renee Depalma Úngaro  

Titular de universidad (TIT-UN)

Departamento Pedagogía y Didáctica
Área Didáctica y organización escolar
Investigación  Investigador individual l
Líneas de investigación Pedagoxía crítica, Análise de discurso crítica (CDA), antropoloxía da educación
Contacto Directorio de la UDC
Orcid id0000-0001-7927-321X ResearcherIDC-2877-2015 Scopus15131320000

Docencia

Docencia impartida

En este apartado se muestra la docencia impartida en grados, másteres y resto de estudios oficiales en los últimos 6 años.

Asignatura y estudios en la que se imparte Horas totales
Educación Inclusiva y Multicultural 84
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas 21
Integración y Convivencia Intercultural 31,5
Trabajo Fin de Grado 15
Trabajo Fin de Máster (TFM) 8
Asignatura y estudios en la que se imparte Horas totales
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
84
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
21
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
31,5
Investigación-Acción Participativa, Acción Comunitaria y Gestión de las Organizaciones Sociales
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
21
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
18
Asignatura y estudios en la que se imparte Horas totales
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
84
Género y Sexualidad. Desafíos y Respuestas
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
21
Integración y Convivencia Intercultural
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
31,5
Investigación-Acción Participativa, Acción Comunitaria y Gestión de las Organizaciones Sociales
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
21
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
24
Asignatura y estudios en la que se imparte Horas totales
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
84
Investigación-Acción Participativa, Acción Comunitaria y Gestión de las Organizaciones Sociales
Máster Universitario en Políticas Sociales e Intervención Sociocomunitaria
66
Prácticas Externas (Prácticum)
Máster Universitario en Psicopedagogía
1
Prácticum II
Grado en Educación Infantil
20
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
12
Trabajo fin de máster
Máster Universitario en Migraciones Internacionales: Investigación, Políticas Migratorias y Mediación Intercultural
8
Trabajo fin de Máster
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas. Especialidad en Orientación Educativa (Orientación Educativa).
6
Trabajo fin de Máster
Máster Universitario en Psicopedagogía
6
Asignatura y estudios en la que se imparte Horas totales
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
168
Etnicidad y diversidad cultural en las sociedades de origen y destino
Máster Universitario en Migraciones Internacionales: Investigación, Políticas Migratorias y Mediación Intercultural
14
Prácticum I
Grado en Educación Infantil
20
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
0
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Social
12
Trabajo fin de Máster
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas. Especialidad en Orientación Educativa (Orientación Educativa).
0
Asignatura y estudios en la que se imparte Horas totales
Comunicación e interpretación intercultural
Máster Universitario en Migraciones Internacionales: Investigación, Políticas Migratorias y Mediación Intercultural
11
Educación Inclusiva y Multicultural
Grado en Educación Infantil
168
Recursos Educativos para la Atención a la Diversidad
Máster Universitario en Psicopedagogía
10
Trabajo Fin de Grado
Grado en Educación Infantil
15,7

Tutorías definidas por el/la docente para el curso académico 2019/2020.

Facultad de Ciencias de la Educación

Cuatrimestre Día Lugar
Primer cuatrimestre martes
12:00 a 15:00
P2A17
Primer cuatrimestre miércoles
12:00 a 15:00
P2A17
Segundo cuatrimestre martes
12:00 a 14:00
P2A17
Segundo cuatrimestre miércoles
12:00 a 14:00
P2A17

Trabajos de fin de grado y máster

Dirigidos o codirigidos por el/la docente desde el año 2013.

EDUCANDO EN DIVERSIDAD: Una propuesta didáctica para acercar al alumnado del segundo ciclo de Educación Infantil a la construcción de una perspectiva crítica con respecto a la heteronormatividad
Hacia una educación feminista: responder a perspectivas estereotipadas de la infancia desde una mirada coeducativa
Integración y socialización: una visión empírica basada en la población magrebí del Ayuntamiento de Negreira
Invisibilidad: El papel de la bisexualidad en el activismo LGTB
La realidad trans*: una escuela para todas
Personas trans* y sinhogarismo: reflexiones desde la necesidad de acción social
Proyectos comunitarios con perspectiva intercultural: la experiencia de Agra Civis (A Coruña).
¿Por que los niños y niñas de una zona gallegohablante hablan castellano en el aula?
Despatologización trans, una mirada desde los activismos
La perspectiva de género en el aula infantil en la lectura compartida del álbum ilustrado. Desarrollo de una investigación acción participativa.
Ladybug: Análisis documental sobre esta serie animada y sus implicaciones en el aula de Educación Infantil
Dificultades añadidas de las adopciones interraciales: un enfoque intercultural.
La integración con la infancia y la familia migrante en la escuela. Un análisis desde las políticas de integración y educativas.
PEDAGOGÍA TRANS*GRESORA: aportaciones teóricas y propuestas para una pedagogía con mirada queer
Pensando Queer: cómo trabajar la diferencia a través de materiales educativos en el aula de Educación Infantil.
Educación intercultural en educación infantil, especialmente con alumnado de origen latinoamericano
Estereotipos de género y cultura popular infantil
Evolución de la identidad de género en educación infantil y agentes que influyen en el proceso.
Las familias homoparentales en la escuela
Todos somos Humanos hasta...: La percepción de los niños y las niñas del racismo y la cultura
El debate sobre el velo islámico. Incluyendo las voces de mujeres musulmanas
El sexismo en las películas de Disney: Análisis y respuestas educativas
La cultura gitana: políticas, prácticas y actitudes en ámbitos escolares.
Todos con la diversidad: una visión a favor de la participación y la colaboración de la comunidad educativa
Una aproximación a la organización del espacio y a las interacciónes desarrolladas en centros infantiles
Percepción social hacia las personas inmigrantes. Estrategias de intervención desde la Educación Social
Revisión de las campañas a favor de la normalización lingüistica del gallego desarrolladas en Galicia, desde 1984

Resultados de investigación

Puede consultar los méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito y el año.

Investigando a dimensión global da educación para o desenvolvemento na educación secundaria obrigatoria e no ensino superior universitario de Galicia

Entidad financiadora Xunta de Galicia
Investigadores principales Araceli Serantes Pazos
Tipo Proyecto Programas Autonomicos
Fechas Desde 01/01/2017 a 31/12/2018

Diversidade infantil, sociedade e emigración maternal en Nicaragua: artellando redes

Entidad financiadora Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza
Tipo Proyecto Programas Autonomicos
Fechas Desde 01/10/2017 a 30/09/2018

Investigando na Dimensión Global da EpD. Un proxecto piloto de investigación-acción colaborativa nun centro educativo de Galicia (Fase II)

Entidad financiadora Xunta de Galicia (Dirección Xeral de Relacións Exteriores e coa Unión Europea)
Investigadores principales Renée DePalma Ungaro
Tipo Proyecto Programas Autonomicos
Fechas Desde 01/08/2016 a 30/11/2017

Superdiversidad lingu¿ística en áreas periurbanas. Análisis escalar de procesos sociolingu¿ísticos y desarrollo de la conciencia metalingu¿ística en aulas multilingu¿es

Entidad financiadora AGENCIA ESTATAL CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTIFICAS (CSIC)
Investigadores principales Prego Vázquez, Gabriela
Tipo Proyecto Programas Nacionales
Fechas Desde 30/12/2016 a 29/12/2019

Investigando a dimensión global da educación para o desenvolvemento. Un proxecto piloto de investigación-acción colaborativa nun centro educativo de Galicia. Fase I

Entidad financiadora Dirección Xeral de Relacións Exteriores (Xunta de Galicia)
Investigadores principales Renée DePalma Ungaro
Tipo Proyecto Programas Autonomicos
Fechas Desde 01/01/2015 a 31/12/2016

Axudas para proxectos de investigación desenvolvidos por investigadores emerxentes (Mantemento Lingüístico e Cultural de Orixe nas Comunidades Inmigrantes: Novas Perspectivas para a Integración

Entidad financiadora Xunta de Galicia
Investigadores principales Renée Depalma Ungaro
Tipo Proyecto Programas Autonomicos
Fechas Desde 14/05/2014 a 14/05/2017

Valoración del alumnado y del profesorado de las tareas escolares y recursos didácticos que se utilizan en Galicia en las aulas de la ESO

Entidad financiadora Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO)
Investigadores principales Jurjo Torres Santomé
Tipo Proyecto Programas Nacionales
Fechas Desde 01/01/2013 a 31/12/2015

Future teachers as agents of language revitalisation: The case of Galician Early Childhood Education

Autores Renée DePalma, Maria Helena Zapico Barbeito, Iria Sobrino-Freire
Revista Language, Culture and Curriculum (págs. 303 a 317)
DOI https://doi.org/10.1080/07908318.2018.1504402

Asociacionismo inmigrante en Galicia. Demandas desde la precariedad

Autores Belén Fernández Suárez, Verónica Verdía Varela, Renee Depalma Ungaro
Revista PAPERS Vol. 103 Núm. 4 (págs. 661 a 683)
DOI https://doi.org/10.5565/rev/papers.2563

La disidencia sexual y la educación como activismo

Autores Renée DePalma, Inés Cebreiro López
Revista REVISTA INTERUNIVERSITARIA, HISTORIA DE LA EDUCACIÓN Vol. 37

A place for development education in the current Spanish and English curricula: Finding possibilities for practice

Autores Alba Patricia Digón Regueiro, Rosa Mª Mendez Garcia, Renee Depalma Ungaro, Silvana Longueira Matos
Revista International Journal of Development Education and Global Learning Vol. 9 Núm. 2 (págs. 97 a 114)
DOI https://doi.org/10.18546/ijdegl.09.2.04

Language-learning holidays: what motivates people to learn a minority language?

Autores O`Rouke, B, Renee Depalma Ungaro
Revista International Journal of Multilingualism Vol. 14 Núm. 4 (págs. 332 a 349)
DOI https://doi.org/10.1080/14790718.2016.1184667

Gay penguins, sissy ducklings ... and beyond?Exploring gender and sexuality diversity throughchildren's literature

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education Vol. 37 Núm. 6 (págs. 828 a 845)
DOI https://doi.org/10.1080/01596306.2014.936712

La Educación Global en la Educación Secundaria Obligatoria: una investigación diagnóstica en centros educativos de Galicia

Autores Araceli Serantes Pazos, Renée DePalma, Mª Dolores Cotelo Guerra, José Luis Iglesias Salvado, Alba Patricia Digón Regueiro, Begoña Rivera, Carmen Becerra, María Caride, Ana Lampón
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Núm. 8 (págs. 100 a 105)
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.561

'You need to have some guts to teach': Teacher preparation and characteristics for the teaching of sexuality and HIV/AIDS education in South African schools.

Autores Francis DA, Renee Depalma Ungaro
Revista SAHARA-J: Journal of Social Vol. 12 Núm. 1 (págs. 30 a 38)
DOI https://doi.org/10.1080/17290376.2015.1085892.

The Hijab and the integration of the Muslim Other in Spanish schools

Autores Renee Depalma Ungaro, Laura Cruz Lopez
Revista Policy Futures in Education Vol. 14 Núm. 1 (págs. 163 a 174)
DOI https://doi.org/10.2304/pfie.2014.12.1.163

Silence, nostalgia, violence, poverty...What does ¿culture¿ mean for South African sexuality educators?

Autores Renee Depalma Ungaro, Francis, D
Revista Culture, Health & Sexuality Vol. 16 Núm. 5 (págs. 547 a 561)
DOI https://doi.org/10.1080/13691058.2014.891050

South African Life Orientation teachers: (Not) teaching about sexuality diversity

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista JOURNAL OF HOMOSEXUALITY Vol. 61 Núm. 12 (págs. 1687 a 1711)
DOI https://doi.org/10.1080/00918369.2014.951256

Gay penguins, sissy ducklings ¿ and beyond? Exploring gender and sexuality diversity through children's literature

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education
DOI https://doi.org/10.1080/01596306.2014.936712

The gendered nature of South African teachers discourse on sex education

Autores Renee Depalma Ungaro, Francis DA
Revista HEALTH EDUCATION RESEARCH Vol. 29 Núm. 4 (págs. 624 a 632)
DOI https://doi.org/10.1093/her/cyt117

Learning a minoritized language in a majority language context: student agency and the creation of micro-immersion contexts

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista International Journal of Bilingual Education and Bilingualism
DOI https://doi.org/10.1080/13670050.2014.916653

Pathologizing gender identity: an analysis of Spanish law and the regulation of gender

Autores Maria Victoria Carrera, Maria Lameiras, Renee Depalma Ungaro
Revista JOURNAL OF GENDER STUDIES Vol. 22 Núm. 2 (págs. 206 a 220)
DOI https://doi.org/10.1080/09589236.2012.708827

A view of rural schooling through the eyes of former students

Autores Mercedes Suárez Pazos, Renee Depalma Ungaro, Pedro Membiela
Revista TEACHING AND TEACHER EDUCATION Vol. 28 (págs. 1018 a 1026)
DOI https://doi.org/10.1016/j.tate.2012.05.008

Postcolonial perspective, social integration and cultural diversity vis-à-vis neoliberal policies and practices in Galizan schooling

Autores Cathryn Teasley Severino, Concepción Sánchez Blanco, Renee Depalma Ungaro
Revista Power and Education Vol. 4 Núm. 3 (págs. 303 a 314)

Sex/gender identity: Moving beyond fixed and "natural" categories

Autores Maria Victoria Carrera, Renee Depalma Ungaro, Maria Lameiras
Revista Sexualities: Studies in Culture and Society Vol. 15 Núm. 8 (págs. 995 a 1016)
DOI https://doi.org/10.1177/1363460712459158

Teachers¿ memories of disciplinary control strategies from their own school days

Autores Renee Depalma Ungaro, Pedro Membiela, Mercedes Suarez Pazos
Revista BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION Vol. 32 Núm. 1 (págs. 75 a 91)

The Ashgate research companion to queer theory

Autores Renee Depalma Ungaro, Fin Cullen
Revista GENDER AND EDUCATION Vol. 23 Núm. 2 (págs. 220 a 222)

Toward a More Comprehensive Understanding of Bullying in School Settings

Autores Maria Victoria Carrera, Renee Depalma Ungaro, Maria Lameiras
Revista EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW Vol. 23 Núm. 4 (págs. 479 a 499)

The No Outsiders project: In search of queer primary pedagogies

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista Transformations: The Journal of Inclusive Scholarship and Pedagogy Vol. 21 Núm. 2 (págs. 47 a 58)

Socially just research for social justice: negotiating consent and safety in a participatory action research project

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND METHOD IN EDUCATION Vol. 33 Núm. 3 (págs. 215 a 227)

Toward a practice of polyphonic dialogue in multicultural teacher education

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista CURRICULUM INQUIRY Vol. 40 Núm. 3 (págs. 436 a 453)

Homophobia, transphobia and culture: Deconstructing heteronormativity in English primary schools

Autores Renee Depalma Ungaro, Mark Jennett
Revista INTERCULTURAL EDUCATION Vol. 2 Núm. 1 (págs. 15 a 26)

The creation and maintenance of a "learning-loving minority" in conventional high schools: a research-based response to John Ogbu

Autores Renee Depalma Ungaro, Eugene Matusov, Mark Philip Smith
Revista OXFORD REVIEW OF EDUCATION Vol. 36 Núm. 4 (págs. 463 a 480)

The nature of institutional heteronormativity in primary schools and practice-based responses

Autores Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson
Revista TEACHING AND TEACHER EDUCATION Vol. 26 (págs. 1669 a 1676)

Leaving Alinsu: Towards a transformative community of practice

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista MIND, CULTURE, AND ACTIVITY. AN INTERNATIONAL JOURNAL Vol. 16 Núm. 4 (págs. 353 a 370)

"Permission to talk about it": Narratives of sexualities equality in the primary classroom

Autores Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson
Revista QUALITATIVE INQUIRY Vol. 15 Núm. 7 (págs. 876 a 892)

Smuggling authentic learning into the school context: Transitioning from an innovative elementary to a conventional high school

Autores Renee Depalma Ungaro, Eugene Matusov, Mark Smith
Revista TEACHERS COLLEGE RECORD Vol. 111 Núm. 4 (págs. 934 a 972)

Unbelieving the matrix: Queering consensual heteronormativity

Autores Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson
Revista GENDER AND EDUCATION Vol. 21 Núm. 1 (págs. 17 a 29)

No Outsiders: Moving beyond a discourse of tolerance to challenge heteronormativity in primary schools

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL Vol. 35 Núm. 6 (págs. 837 a 855)

"The voice of every Black person"? Bringing authentic minority voices into the multicultural dialogue

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista TEACHING AND TEACHER EDUCATION Vol. 24 Núm. 3 (págs. 767 a 778)

When success makes me fail: (De)constructing failure and success in a conventional American classroom

Autores Renee Depalma Ungaro
Revista MIND, CULTURE, AND ACTIVITY. AN INTERNATIONAL JOURNAL Vol. 15 Núm. 2 (págs. 141 a 164)

A democratic community of practice: Unpicking all those words

Autores Renee Depalma Ungaro, Laura Teague
Revista EDUCATIONAL ACTION RESEARCH Vol. 16 Núm. 4 (págs. 441 a 446)

Dangerous spaces: constructing and contesting sexual identities in an online discussion forum

Autores Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson
Revista GENDER AND EDUCATION Vol. 20 Núm. 2 (págs. 183 a 194)

Speaking the unspeakable in forbidden places: addressing lesbian, gay, bisexual and transgender equality in the primary school

Autores Renee Depalma Ungaro, Alexandra Allan, Elizabeth Atkinson, Elizabeth Brace, Judy Hemingway
Revista SEX EDUCATION Vol. 8 Núm. 3 (págs. 315 a 328)

Imagining the homonormative: performative subversion in education for social justice

Autores Renee Depalma Ungaro, Elizabeth Atkinson
Revista BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION Vol. 29 Núm. 1 (págs. 25 a 35)

La educación para el desarrollo y la ciudadanía global.Una experiencia de investigación-acción participativa

Autores Araceli Serantes Pazos, Rosa Mª Mendez Garcia, Alba Patricia Digón Regueiro, Ánxela Bugallo-Rodríguez, María Cristina Naya Riveiro, Renee Depalma Ungaro, José Luis Iglesias Salvado, Maria Helena Zapico Barbeito, Cristina Pérez Crego, Vanessa Pazos Leis, Iria Sobrino, Bas López, Begoña, Mª Dolores Cotelo Guerra, Patricia Carballal Miñan, María Caride, María Paz, Ana Lampón, Mª Beatriz Páramo
Editores Renee Depalma Ungaro
Editorial GRAÓ, Barcelona (España)
ISBN 9788499809519

Galician Migrations: A Case Study of Emerging Super-Diversity

Editores Antía Pérez Caramés, Renee Depalma Ungaro
Editorial Spriger, (España)
ISBN 978-3-319-66304-3

La integración sociocultural en Galicia. Políticas y prácticas sobre inmigración.

Autores Renée DePalma, Belén Fernández Suárez, Ana Sánchez Bello, Verónica Verdía Varela
Editorial Los Libros de la Catarata, Madrid (España)
ISBN 978-84-9097-545-9

Revitalizing Minority Voices. Language Issues in the New Millennium

Editores Renee Depalma Ungaro, Napier, Diane Brook, Dze-Ngwa, Willibroad
Editorial SensePublishers, (España)
ISBN 978-94-6300-187-8

Language use in the two-way classroom: Lessons from a Spanish-English bilingual Kindergarten

Autores Renee Depalma Ungaro
Editorial Multilingual Matters, Bristol (Reino Unido)
ISBN 978-1-84769-300-6

Interrogating heteronormativity in primary schools: The work of the No Outsiders Project

Editorial Trentham Books, Stoke on Trent (Reino Unido)
ISBN 978-1-85856-458-6

Curriculum escolar y dimensión global d ela educación para el desarrollo: presencia y posibilidades de integración

Autores Araceli Serantes Pazos. Maria Helena Zapico Barbeito. Renee Depalma Ungaro
Libro La educación para el desarrollo y la ciudadanía global.Una experiencia de investigación-acción participativa
Edita GRAÓ.
ISBN: 9788499809519
Páginas De la 123 a la 145

El proyecto investigación-acción participativa. Producir conocimiento de forma colaborativa, práctica y reflexiva

Autores Renee Depalma Ungaro
Libro La educación para el desarrollo y la ciudadanía global.Una experiencia de investigación-acción participativa
Edita GRAÓ.
ISBN: 9788499809519
Páginas De la 147 a la 161

The Role of Early Childhood Education in Revitalizing a Minoritized Language in an Unsupportive Policy Context: The Galician Case

Autores Renee Depalma Ungaro. Maria Helena Zapico Barbeito
Libro Preschool Bilingual Education. Multilingual Education
Edita Spriger.
ISBN: 978-3-319-77227-1
Páginas De la 191 a la 218

As mulleres magrebís en Galicia: Imaxinario social e realidade

Autores Verónica Verdía Varela. Ana Sánchez Bello. Renee Depalma Ungaro
Libro Muller inmigrante, lingua e sociedade
Edita Editorial Galaxia.
ISBN: 978-84-9151-056-7
Páginas De la 213 a la 241

What we can learn from trans(gressive) bodies

Autores Renee Depalma Ungaro
Libro Queering MINT Impulse für eine dekonstruktive Lehrer_innenbildung
Edita Barbara Budrich Publishers.
ISBN: 978-3-8474-0766-9
Páginas De la 297 a la 310

Front Matter Pages i-ix PDF Linguistic Dominance and the Challenges Worldwide for Minority Languages and Voices

Autores Renee Depalma Ungaro. Diane Brook Napier. Willibroad Dze-Ngwa
Libro Revitalizing Minority Voices. Language Issues in the New Millennium
Edita SensePublishers.
ISBN: 978-94-6300-187-8
Páginas De la 1 a la 16

Adapting to a New European Philosophy of (University) Education: Conscious Cooking (with Science) and Transversal Competences for Chemistry Majors

Autores Carlos Estevez Valcárcel. Renee Depalma Ungaro. Maria Helena Zapico Barbeito
Libro Educational Internationalisation. Academic Voices and Public Policy
Edita Sense Publishers.
ISBN: 978-94-6300-332-2
Páginas De la 77 a la 93

Linguistic dominance and the challenges worldwide for minority languages and voices

Autores Renee Depalma Ungaro. Diane Brook Napier. Dze-Ngwa, Willibroad
Libro Revitalizing Minority Voices. Language Issues in the New Millennium
Edita SensePublishers.
ISBN: 978-94-6300-187-8
Páginas De la 1 a la 16

Letting our commitments rest on the shelf: Teaching about sexual diversity in South African schools

Autores Renee Depalma Ungaro
Libro Sexuality, Society & Pedagogy
Edita Sun Press.
ISBN: 9781920382445
Páginas De la 47 a la 55

Dismantling folk theories and claiming a space within a social justice agenda

Autores Renee Depalma Ungaro
Libro The Gay Agenda: Creating Space, Identity, and Justice
Edita Peter Lang Publishing.
ISBN: 978-1-4331-1836-4 pb
Páginas De la 257 a la 272

Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain

Autores Renee Depalma Ungaro. Cathryn Teasley Severino
Libro Education, Dominance and Identity
Edita Sense.
ISBN: 9789462091238
Páginas De la 101 a la 120

Foreword

Autores Renee Depalma Ungaro
Libro From the Dress-up corner to the junior prom: Navigating gender and sexual diversity in preK-12 schools
Edita Rowman & LIttlefield.
ISBN: ISBN-978-1-6070-9978-9
Páginas De la 11 a la 13

Sexualities equality in all primary schools: a case for not waiting for ideal conditions

Autores Renee Depalma Ungaro
Libro Sexuality matters: Paradigms and policies for educational leaders
Vol. - Edita Rowman & LIttlefield.
ISBN: 978-1.60709-417-3
Páginas De la 3 a la 23

Putting queer into practice: problems and possibilities

Autores Renee Depalma Ungaro. Elizabeth Atkinson
Libro Interrogating heteronormativity in primary schools: The work of the No Outsiders Project
Vol. - Edita Trentham Books.
ISBN: 978-1-85856-458-6
Páginas De la 1 a la 16

Exploring gender identity, queering heteronormativity

Autores Renee Depalma Ungaro. Elizabeth Atkinson
Libro Interrogating heteronormativity in primary schools: The work of the No Outsiders Project
Vol. - Edita Trentham Books.
ISBN: 978-1-85856-458-6
Páginas De la 121 a la 138

How teachers draw upon authoritative discourses to explain their approach to teaching (or not) about sexual diversity
Annual congress of the American Educational Research Association (AERA)
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador American Educational Research Association (AERA)
Lugar Philadelphia (Estados Unidos)

Market-based education reform in Spain and its implications for inclusion
Annual European Conference on Educational Research (ECER)
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro, Laura Cruz Lopez
Organizador European Educational Research Association (EERA)
Lugar Porto (Portugal)

South African Life Orientation teachers draw upon religion, science, policy and the Constitution to construct approaches to sexuality education
Annual Conference, British Educational Research Association (BERA)
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador British Educational Research Association (BERA)
Lugar Sussex (Reino Unido)

to a new European philosophy of (European) education: Science in the Kitchen and transversal competences for Chemistry majors
Comparative Education World Congress
Internacional

Autores Maria Helena Zapico Barbeito, Renee Depalma Ungaro
Organizador World Council of Comparative Education Societies
Lugar Buenos Aires (Argentina)

South African teacher positions on abstinence-only and comprehensive sexuality education: Irreconcilable differences?
Comparative Education World Congress
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador World Council of Comparative Education Societies
Lugar Buenos Aires (Argentina)

Claiming a Space for LGBT within a social justice agenda
New Foundations: School Ethos and LGBT Studies
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador Irish Research Council
Lugar Limerick (Irlanda)

The gendered nature of heternormativity: Contesting the sex/gender/sexuality status quo
Annual Meeting of the British Educational Research Association (BERA)
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador American Educational Research Association (AERA)
Lugar Manchester (Reino Unido)

From ¿social transformation¿ to ¿social progress¿: Policy and structural shifts in Spanish universities
Annual Discourse, Power, Resistance Conference
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro, Maria Helena Zapico Barbeito
Organizador DPR
Lugar Plymouth (Reino Unido)

School, neoliberalism, postcolonialism, and cultural diversity in NW Spain
Annual Conference, British Educational Research Association (BERA)
Internacional

Autores Concepción Sánchez Blanco, Renee Depalma Ungaro
Organizador British Educational Research Association (BERA)
Lugar London (Reino Unido)

Postcolonial Perspectives in the inclusion of immigrant students in Galiza, Spain
European conference on Educational Research (ECER)
Internacional

Autores Cathryn Teasley Severino, Concepción Sánchez Blanco, Renee Depalma Ungaro
Organizador EERA European Educational Research Association
Lugar Berlin (Alemania)

Discourses of language hegemony: (Minoritized) language revitalization policies in three Spanish autonomous communities
Annual (2011) Discourse, Power, Resistance (DPR) Conference
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro, Cathryn Teasley Severino
Organizador DPR
Lugar Plymouth (Reino Unido)

Are we queer yet? (Not) reconciling participant perspectives in a participatory action research project
Education and Social Research Institute (ESRI), Methodological Issues in Research
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador Manchester Metropolitan University
Lugar Manchester (Reino Unido)

Constructing Spanish: Discourses of language hegemony in Spain and the US
2010 Congress of the World Council of Comparative Education Societies
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro, Cathryn Teasley Severino
Organizador WCCES
Lugar Istanbul (Turquía)

Negotiating consent and safety in a participatory action research project
Annual Discourse Power Resistance conference
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador DPR
Lugar Greenwich (Reino Unido)

The legal regulation of gender identity: Moving beyond fixed and ¿natural¿ categories
Socio-Legal Studies Association Annual Conference
Internacional

Autores Maria Victoria Carrera, Renee Depalma Ungaro
Organizador Socio-Legal Studies Association
Lugar Bristol (Reino Unido)

Dangerous and Endangered Messengers
Annual Discourse Power Resistance conference
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Organizador DPR
Lugar Greenwich (Reino Unido)

La educación intercultural en espacios informales: El caso del programa La Red Mágica en Delaware, EE.UU.
I Congreso de Docencia Universitaria
Internacional

Autores Renee Depalma Ungaro
Lugar Vigo (España)