Dra. Marta Fernández Prieto  

Titular de universidade (TIT-UN)

Departamento Pedagoxía e Didáctica
Área Didáctica e organización escolar
Investigación  Grupo de investigación Equipo de Investigación Educativa
Liñas de investigación Tecnologías de la Información y Comunicación para la enseñanza y el aprendizaje. Entornos y Virtuales y Personales para la formación. Comunidades de aprendizaje. Proyectos de Innovación educativa.
Palabras chave TIC y Educación; Comunidades de aprendizaje e Innovación;Entornos de aprendizaje en red.
Contacto Directorio da UDC
Orcid id0000-0003-0092-7642

A Súa labor investigadora céntrase tanto na participación en proxectos de investigación relacionados co e-Learning, a Innovación Educativa e os novos espazos de participación comunitaria, como na organización de eventos científicos dedicados ao campo das tecnoloxías da información e a comunicación no ámbito educativo desde as diversas redes e grupos de investigación sobre Tecnoloxía Educativa. As súas publicacións derivan en reflexións teóricas acerca da sociedade do coñecemento e a súa influencia na comunidade educativa facendo referencia a novas formas de colaboración, cooperación e desenvolvemento de proxectos innovadores con TIC e na utilización e a formulación destas polos docentes e formadores no proceso de ensino e aprendizaxe en aulas e centros. Actualmente as súas liñas de investigación abarcan tres ámbitos específicos como son a Innovación Educativa, Redes e Comunidades de Aprendizaxe con TIC;  a utilización de Ferramentas virtuais para a formación, o ensino e aprendizaxe, e por último as Contornas virtuais e persoais de Aprendizaxe: e-learning, LMS (Learning Managemnent System) MOOC ( Massive Online Open Courses), VLE (Virtual Learning Enviroments),PLE (Persoal Learning Enviroments), entre outros.

Docencia

Docencia impartida

Neste apartado móstrase a docencia impartida en graos, mestrados e resto de titulacións oficiais ata os últimos 6 anos.

Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Formación docente e comunidades de aprendizaxe 24,5
Prácticas Externas (Prácticum) 2
Prácticum I 58
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación 168
Traballo Fin de Grao 30
Traballo fin de máster (TFM) 6
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Formación docente e comunidades de aprendizaxe
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativas
24,5
Prácticas Externas (Prácticum)
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativas
2
Prácticum I
Grao en Educación Infantil
58
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Infantil
168
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
24
Traballo fin de máster (TFM)
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativas
6
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Formación docente e comunidades de aprendizaxe
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativas
35
Prácticum I
Grao en Educación Infantil
53
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Infantil
168
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
30
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Formación docente e comunidades de aprendizaxe
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativas
35
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Infantil
168
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Primaria
84
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
6
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Innovación docente
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Artes (Artes Plásticas e Visuais).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais (Ciencias Experimentais).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais (Educación Física).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais (Tecnoloxía).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Formación Profesional (Formación e Orientación Laboral).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Formación Profesional (Sector Servizos).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Linguas e Literaturas (Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Linguas e Literaturas (Linguas Estranxeiras).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Orientación Educativa (Orientación Educativa).
28
Prácticum I
Grao en Educación Primaria
26
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Infantil
84
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Primaria
84
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
12,3
Traballo fin de máster
Máster Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
7,5
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Innovación docente
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Artes (Artes Plásticas e Visuais).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais (Ciencias Experimentais).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais (Educación Física).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais (Tecnoloxía).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Formación Profesional (Formación e Orientación Laboral).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Formación Profesional (Sector Servizos).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Linguas e Literaturas (Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Linguas e Literaturas (Linguas Estranxeiras).
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Orientación Educativa (Orientación Educativa).
14
Prácticum I
Grao en Educación Infantil
25
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Infantil
84
Tecnoloxías da Información e a Comunicación en Educación
Grao en Educación Primaria
84
Tecnoloxías da información e comunicación (TIC) en educación: cales, quen e como se integran en centros e aulas. Proxectos de traballo.
Máster Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
30
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
6

Titorías definidas polo/a docente para o curso académico 2018/2019.

Facultade de Ciencias da Educación

Cuadrimestre Día Lugar
Segundo cuadrimestre martes
08:30 a 12:30
Despacho POA2

Traballos fin de grao e mestrado

Dirixidos ou codirixidos polo/a docente desde o ano 2013.

A calma dende unha perspectiva tecnolóxica
Contornas de Formación das Tecnoloxías da Información e Comunicación na aula: o libro dixital E-Dixgal
Luces, cámaras e...¡Matemáticas!
Proposta didáctica para os espazos maker da biblioteca escolar como experiencia innovadora en educación infantil
'Somos cientificos'.Proposta didáctica para acercar as ciencias ao alumnado de educación infantil
A introdución de xogos TIC para traballar as matemáticas no Segundo Ciclo de Educación Infantil. Posta en práctica e valoración.
Centros de educación infantil fronte ás TIC: proposta para a aprendizaxe sensorial con Kahoot e Scratch.
Comunidades de Aprendizaxe: Sensibilizando á Comunidade Educativa na Procura do Cambio Educativo
Explorando as mans a través das Webquest
Formación, coñecemento e uso das TIC en dous centros concertados de Educación Infantil. Proposta de mellora.
A transversalidade da Educación Física con ferramentas virtuais.
Elaboración de cuestionarios para o recoñecemento das necesidades de desenvolvemento profesional continuo nun CEIP en Coruña
Formación TIC do profesorado: enquisas ao profesorado de Educación Primaria e aos estudantes universitarios
Proposta Didáctica Multidisciplinar: Aplicación das TIC con Scratch
Proposta didáctica para o desenvolvemento dunha autoestima positiva nos nenos de 12 anos
CENTROS DE EDUCACIÓN PRIMARIA FRONTE ÁS TIC
Centros de Educación Primaria fronte as TIC:Tecnoloxías emerxentes e contornos para o ensino e a aprendizaxe virtual
Investigación de caso único: A visión dun profesor de Educación Primaria sobre as TIC.
O proxecto Terra a través das TIC
Uso da plataforma Edmodo na Educación Física Escolar
Os órganos dos sentidos. Proposta de traballo en rede

Resultados da investigación

Pode consultar os méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito e o ano.

Patrimonio de futuro: investigación acción participativa en la ciudad de Ferrol

Entidade financiadora Dirección Xeral de Investigación e Desenvolvemento
Investigadores principais José María Cardesín Díaz
Tipo Proxecto Programas Autonomicos
Datas Desde 01/08/2004 ata 01/08/2007

CONTRATO ENTRE D. ALFONSO BARCA LOZANO Y LA FUDC PARA REALIZACIÓN DE CURSOS, SEMINARIOS Y JORNADAS TÉCNICAS

Entidade financiadora FUNDACIÓN UDC
Tipo Contrato
Datas Desde 24/09/2003 ata 27/09/2003

Construyendo ciudad, habitando entre redes, formulando proyectos de vida: un modelo de simulación basado en una aplicación informática vía web

Entidade financiadora Secretaria Xeral de Investigación e Desenvolvemento Tecnolóxico
Investigadores principais José María Cardesín Díaz
Tipo Proxecto Programas Autonomicos
Datas Desde 08/10/2002 ata 08/10/2005

Educación: Formación e novas tecnoloxías.

Entidade financiadora Secretaria Xeral de Investigación e Desenvolvemento Tecnolóxico
Tipo Proxecto Outros Programas
Datas Desde 20/07/2001 ata 20/07/2003

El área metropolitana de A Coruña: uso de la vivienda. Participación ciudadana y planificación

Entidade financiadora Secretaria Xeral de Investigación e Desenvolvemento Tecnolóxico
Investigadores principais José María Cardesín Díaz
Tipo Proxecto Programas Autonomicos
Datas Desde 17/08/2001 ata 17/08/2003

Formación y desarrollo profesional de los/as educadores/as de personas adultas:análisis de las prácticas educativas de los educadores/as de los centros públicos específicos EPA en Galicia.

Tipo Proxecto Outros Programas
Datas Desde 06/05/1999 ata 06/05/2000

Revisión en el estado de la cuestión en Galicia sobre experiencias Didácticas con el uso de las nuevas tecnologías por el profesorado de Educación Primaria y Secundaria

Tipo Proxecto Outros Programas
Datas Desde 01/01/1997 ata 01/01/1998

La programación infantil y juvenil en la televisión mejorada

Autores Marta Fernández Prieto, Alba Patricia Digón Regueiro
Revista INNOVACIÓN EDUCATIVA Núm. 19 (páxs. 51 ata 57)

Observatorio Gallego de e-learning: metodología, técnicas e instrumentos

Autores Marta Fernández Prieto, Manuel Gromaz Campos, Javier García Tobío, Beatriz Cebreiro López, Miguel Bermejo Paradela, Carmen Fernández Morante, María Isabel Doval Ruiz, María José Rodríguez Malmierca
Revista RIED REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA Vol. 10 Núm. 1 (páxs. 101 ata 118)

La utilización de las TIC en las universidades gallegas por el personal docente e investigador.

Autores Manuel Gromaz Campos, Miguel Bermejo Paradela, Carmen Fernández Morante, Beatriz Cebreiro López, María Isabel Doval Ruiz
Revista PROFESORADO. REVISTA DE CURRÍCULUM Y FORMACIÓN DE PROFESORADO Vol. 11 Núm. 1

La red gallega de e-learning: una iniciativa del Observatorio Gallego de e-learning

Autores Marta Fernández Prieto, Manuel Gromaz Campos, María José Rodríguez Malmierca, Miguel Bermejo Paradela, Javier García Tobío, Carmen Fernández Morante, Beatriz Cebreiro López, María Isabel Doval Ruiz, Marta Capdevila Dalmau
Revista Nature Structural & Molecular Biology Núm. 42 (páxs. 0 ata 0)

Nuestra experiencia en la docencia de la asignatura Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación dentro de los Grupos de calidad de la Universidad de A Coruña. Algunas limitaciones para el uso de las..

Autores Alba Patricia Digón Regueiro, Marta Fernández Prieto
Revista REVISTA LATINOAMERICANA DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA Vol. 5 Núm. 2 (páxs. 0 ata 0)

Tecnología educativa: Plataformas de teleformación y entornos de aprendizaje virtural

Autores Marta Fernández Prieto
Revista REVISTA GALEGO-PORTUGUESA DE PSICOLOXÍA E EDUCACIÓN Vol. 10 Núm. 8 (páxs. 153 ata 159)

Hacia alternativas de aprendizaje con programas hipermedia.

Autores Marta Fernández Prieto
Revista PIXEL BIT. REVISTA DE MEDIOS Y EDUCACION Núm. 16 (páxs. 43 ata 48)

Los nuevos medios tecnológicos en el discurso educativo. Algunas paradojas.

Autores Marta Fernández Prieto
Revista REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE PEDAGOGÍA SOCIAL. Núm. - (páxs. 0 ata 0)

Los entornos de aprendizaje en el software multimedia. Más allá del diseño.

Autores Marta Fernández Prieto
Revista Nature Structural & Molecular Biology Núm. 19 (páxs. 0 ata 0)

El potencial comunicativo de las nuevas tecnologías. ¿Nuevas posibilidades para la comunicación educativa?

Autores Marta Fernández Prieto
Revista PIXEL BIT. REVISTA DE MEDIOS Y EDUCACION Núm. 15 (páxs. 23 ata 28)

Apuntes sobre democracia virtual. Reflexiones para educadores

Autores Marta Fernández Prieto
Revista Nature Structural & Molecular Biology Núm. 20 (páxs. 0 ata 0)

Recensión: En busca de la clase virtual. La educación en la sociedad de la información (Tiffin, J y Rajassinham, L, 1997)

Autores Marta Fernández Prieto
Revista Nature Structural & Molecular Biology Núm. 58 (páxs. 85 ata 85)

Recensión del libro de Gros, B. (1997): Diseños y programas educativos. Pautas pedagógicas para la elaboración de software, Barcelona: Ariel.

Autores Marta Fernández Prieto
Revista KIKIRIKI. COOPERACIÓN EDUCATIVA Vol. 55 Núm. - (páxs. 144 ata 144)

Recensión del libro de Crook, Ch. (1998): Ordenadores y aprendizaje colaborativo, Madrid: Morata.

Autores Marta Fernández Prieto
Revista KIKIRIKI. COOPERACIÓN EDUCATIVA Vol. 54 Núm. 5 (páxs. 76 ata 76)

Estado do e-learning en Galicia. Análise na universidade e empresa... (2006)

Autores Marta Fernández Prieto, Manuel Gomaz Campos, María José Rodríguez Malmierca, Miguel Bermejo Paradela
Editorial Centro de Supercomputación de Galicia, Santiago de Compostela (España)
ISBN 84-689-9967-9

Observatorio Galego do e-Learning

Autores Manuel Gromaz Campos. Miguel Bermejo Paradela. Carmen Fernández Morante. Beatriz Cebreiro López. María Isabel Doval Ruiz
Libro A fenda dixital e as súas implicacións educativas
Edita Tórculo Ares Gráficas, SAL.
ISBN: 978-84-611-6458-5.
Páxinas Desde a 387 ata a 397

La nueva arquitectura para el aprendizaje on line ¿nuevas culturas educativas?

Autores Marta Fernández Prieto
Libro Novas tecnoloxías e innovación educativa en Galicia. Atomos e bits na mellora dos procesos de ensino-aprendizaxe
Vol. - Edita Servicio Publicación Universidad Santiago de Compostela.
ISBN: 84-9750-124-1
Páxinas Desde a 57 ata a 66

Nuevas tecnologías en la enseñanza universitaria. Transformando una videoconferencia en una experiencia colaborativa entre universidades.

Autores Marta Fernández Prieto. Adriana Gewerc Barujel
Libro Innovación en la Universidad
ISBN: 84-699-2790-6
Páxinas Desde a 305 ata a 315

TIC para el desarrollo de la competencia tecnológica de los docentes: más allá de la alfabetización
Virtual USATIC 2014: Ubicuo y Social. Aprendizaje con TIC.
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Organizador Red Interdisciplinar de Innovación e Investigación Educativa en Entornos uLearning en Educación Superior (Red EuLES)
Lugar Zaragoza (España)

Herramientas TIC para el desarrollo de la competencia tecnológica en los profesores universitarios de educación Primaria: una experiencia a través de entornos y herramientas virtuales para proyectos educativos
CONTECE 2013. I Congreso Internacional Coñecemento Tecnoloxía e Ensino. Políticas e prácticas universitarias
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Organizador Universidade de Santiago de Compostela (USC)
Lugar Santiago de Compostela (España)

Wikis y herramientas virtuales para el desarrollo de contenidos TIC en proyectos educativos innovadores. Una experiencia en la formación universitaria del maestro de educación Primaria
I Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Práxis Educativa. INNOVAGOGÍA
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Organizador UNIVERSIDAD DE SEVILLA
Lugar Sevilla (España)

Replanteando la formación en competencias y capacidades de los docentes en el uso de las TIC.
II Congreso Internacional Uso y Buenas prácticas con TIC para la investigación y la docencia.
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Organizador UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
Lugar Málaga (España)

Nuestra experiencia en la docencia de la asignatura Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación dentro de los Grupos de calidad de la Universidad de A Coruña. Algunas limitaciones para el uso de las plataformas.
XIV Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa
Nacional

Autores Marta Fernández Prieto, Alba Patricia Digón Regueiro
Lugar Santiago de Compostela (España)

Nuevas Tecnologías y Educación Social
Congreso estatal del Educador Social. Políticas socioeducativas. Retos y propuestas para el siglo XXI.
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto, María José Fernández Barreiro
Lugar Santiago de Compostela (España)

Tecnología, Educación y Psicopedagogía. Implicaciones mutuas.
4 Congreso Galaico-Portugués de Psicopedagogía.
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Lugar Braga (Portugal)

Bases para la formación del pensamiento crítico del profesor para con las nuevas tecnologías
EDUTEC - Educación y Tecnología
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Lugar Sevilla (España)

Novas tecnoloxías aplicadas á ensinanza
V Congreso Galego - Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Lugar Santiago de Compostela (España)

Bases para la formación del pensamiento crítico del profesor para con las nuevas tecnologías
EDUTEC- Educación y Tecnología
Internacional

Autores Marta Fernández Prieto
Lugar Sevilla (España)

Nuevas tecnologías en la enseñanza universitaria. Transformando una videoconferencia en una experiencia colaborativa entre universidades
III Congreso de Innovación Educativa
Nacional

Autores Marta Fernández Prieto
Lugar Santiago de Compostela (España)