Pragmatic and socioemotional competence in adolescents with DLD: An analysis of their interdependence
| Autores | Botana, I., Vimaleá, M |
| Revista | REVISTA DE LOGOPEDIA, FONIATRIA Y AUDIOLOGIA Vol. 45 |
| DOI | https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2025.100534 |
| Departamento | Psicoloxía |
| Área | Psicoloxía evolutiva e da educación |
| Investigación | Grupo de investigación Grupo de investigación en psicoloxía do desenvolvemento e da aprendizaxe escolar |
| Liñas de investigación | Desenvolvemento da comunicación e a linguaxe. Desenvolvemento pragmático. Atención temperá e intervención en contexto. |
| Palabras chave | Pragmática. Atención temperá. Linguaxe e alteracións no neurodesenvolvemeto. |
| Avaliación de méritos de investigación | 1 sexenio(s) |
| Contacto | Directorio da UDC |
| Orcid id0000-0002-6663-815X Scopus57219976517 | |
Neste apartado móstrase a docencia impartida en graos, másteres e resto de titulacións oficiais ata os últimos 6 anos.
| Materia e estudos en que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totais |
|---|---|---|---|
| Prácticas Externas | Obrigatorio | 0 | 3 |
| Prácticum I | Obrigatorio | 0 | 30 |
|
Traballo Fin de Grao
Grao en Logopedia. Curso Ponte
|
Obrigatorio | 0 | 31 |
| Trastornos da Lectura, a Escritura e o Cálculo | Obrigatorio | 0 | 63 |
| Materia e estudos en que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totais |
|---|---|---|---|
|
Avaliación das Alteracións de Base Evolutiva
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
|
Obrigatorio | 0 | 58 |
|
Avaliación e Intervención Psicolóxica en Dificultades de Aprendizaxe
Máster Universitario en Psicoloxía Aplicada
|
Obrigatorio | 0 | 21 |
|
Prácticum I
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 30 |
|
Traballo Fin de Grao
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
|
Obrigatorio | 0 | 13 |
|
Trastornos da Lectura, a Escritura e o Cálculo
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 63 |
| Materia e estudos en que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totais |
|---|---|---|---|
|
Avaliación das Alteracións de Base Evolutiva
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
|
Obrigatorio | 0 | 58 |
|
Prácticum I
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 90 |
|
Traballo Fin de Grao
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
|
Obrigatorio | 0 | 8 |
|
Trastornos da Lectura, a Escritura e o Cálculo
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 63 |
| Materia e estudos en que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totais |
|---|---|---|---|
|
Prácticum I
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 90 |
| Materia e estudos en que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totais |
|---|---|---|---|
|
Prácticum I
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 102 |
| Materia e estudos en que se imparte | Carácter | Horas a distancia | Horas totais |
|---|---|---|---|
|
Prácticum I
Grao en Logopedia
|
Obrigatorio | 0 | 90 |
Titorías definidas polo/a docente para o curso académico 2025/2026.
| Cuadrimestre | Día | Lugar |
|---|---|---|
| Primeiro cuadrimestre |
mércores
13:00 a 15:00 |
Despacho P2A18 |
| Primeiro cuadrimestre |
xoves
14:00 a 16:00 |
Despacho P2A18 |
| Segundo cuadrimestre |
mércores
13:00 a 15:00 |
Despacho P2A18 |
| Segundo cuadrimestre |
xoves
14:00 a 16:00 |
Despacho P2A18 |
Dirixidos ou codirixidos polo/a docente desde o ano 2013.
| O posible efecto do estrés e das crenzas parentais no avance na terapia logopédica. |
| Revisión sistemática sobre os tipos de Programas de Intervención Logopédica da Lectura na Dislexia |
Pode consultar os méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito e o ano.
Pragmatic and socioemotional competence in adolescents with DLD: An analysis of their interdependence
| Autores | Botana, I., Vimaleá, M |
| Revista | REVISTA DE LOGOPEDIA, FONIATRIA Y AUDIOLOGIA Vol. 45 |
| DOI | https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2025.100534 |
Influence of socio-family variables on parental assessment of the pragmatic development of children under 4 years of age
| Autores | Botana, I., Manuel Peralbo Uzquiano |
| Revista | FRONTIERS IN PSYCHOLOGY Vol. 15 |
| DOI | https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1369949 |
EDPRA: Un instrumento de cribado para la evaluación del desarrollo pragmático temprano
| Autores | Botana, I., Manuel Peralbo |
| Revista | Revista de Investigación en Logopedia |
| DOI | https://doi.org/10.5209/rlog.87698 |
Adaptación al español y propiedades psicométricas de la escala The Pragmatics Profile
| Autores | Iria Botana, Manuel Peralbo Uzquiano |
| Revista | Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
| DOI | https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2020.05.004 |
Indicadores tempranos de desarrollo pragmático y alteraciones del vínculo de apego
| Autores | botana, Peralbo-Uzquiano, M., Manuel García Fernández |
| Revista | REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN Vol. 9 |
| DOI | https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.09.2349 |
El papel de los hitos de desarrollo pragmático en la detección precoz de trastornos del neurodesarrollo
| Autores | Manuel Peralbo |
| Revista | REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. 9 (páxs. 20 ata 22) |
| DOI | https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.09.2347 |
La evaluación del desarrollo pragmático temprano a través del EDPRA yThe Pragmatics Profile
| Autores | Iria Botana, Peralbo-Uzquiano, M. |
| Revista | Revista de estudios e investigación en psicología y educación Núm. 09 (páxs. 039 ata 042) |
| DOI | https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.09.374 |
Familia, estrés y atención temprana
| Autores | Iria Botana, Manuel Peralbo Uzquiano |
| Revista | REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. 1 Núm. 1 (páxs. 55 ata 63) |
Atención temprana y parentalidad positiva
| Autores | Botana, I.. Barca, E.. Manuel García Fernández |
| Libro |
Aportes en psicología evolutiva y de la educación Edita Servizo de Publicacións. Universidade da Coruña. ISBN: 978-84-9749-909-5 |
| Páxinas | Desde a 247 ata a 267 |
Habilidades pragmáticas de comunicación social en los trastornos del neurodesarrollo
| Autores | Botana, I.. Manuel Peralbo Uzquiano |
| Libro |
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia Edita Editorial Síntesis, S. A.. ISBN: 978-84-1357-296-3 |
| Páxinas | Desde a 29 ata a 40 |
VALORACIÓN DE LA INFLUENCIA DEL MULTILINGÜISMO SOBRE LAS HABILIDADES LINGÜÍSTICAS DE NIÑOS/AS CON PÉRDIDA AUDITIVA
XVIII Congresso Inernacional Galego-Portugues de Psicopedagogia
Internacional
| Autores | Montserrat Durán-Bouza, Lorena Pernas Cortiñas, Juan-Carlos Brenlla-Blanco, Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Braga (Portugal) |
COMPARATIVA DE PERFILES LINGÜÍSTICOS POR COMPONENTES DEL LENGUAJE
XVIII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
Internacional
| Autores | Botana, I., Vimaleá, M |
| Organizador | Universidade do Minho |
| Lugar | Braga (Portugal) |
Desarrollo léxico y fonético-fonológico en hablantes tardíos: ¿Indicadores tempranos de trastornos del lenguaje?
XXXIV Congreso Internacional de la Asociación Española de Logopedia Foniatría y Audiología e Iberoamericana de Fonoaudiología
Internacional
| Autores | Montserrat Durán Bouza, Pernas, L., Vimaleá, M, Botana, I. |
| Organizador | Asociación Española de Logopedia , Foniatría y Audiología e Iberoamericana de Fonoaudiología ( AELFA-IF) |
| Lugar | Salamanca (España) |
Descripción del perfil lingüístico-comunicativo en un caso de Síndrome IDICI15q: Estudio de caso
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional
| Autores | Iria Botana |
| Lugar | Valencia (España) |
Descripción del perfil lingüístico-comunicativo en un caso de Síndrome de Silver Russell. Estudio de caso
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Valencia (España) |
Repercusión de la pandemia (covid-19) en Atención Temprana. Descripción de casos
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Valencia (España) |
Evaluación de las habilidades pragmáticas tempranas a través de la escala EDPRA y del cuestionario parental TPP(e). Primeros resultados en un grupo con perfiles TEA, TDL y R.L
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional
| Autores | Iria Botana, Peralbo, M. |
| Lugar | Valencia (España) |
Evaluación de las habilidades pragmáticas tempranas a través de la escala EDPRA y del cuestionario parental TPP(e). Primeros resultados en un grupo con perfiles TEA, TDL y R.L
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional
| Autores | Iria Botana, Peralbo, M. |
| Lugar | Valencia (España) |
HABLANTES TARDÍOS: CATEGORÍAS LÉXICAS COMO PREDICTORES DE TDL.
XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Coruña, A (España) |
COMPETENCIA PRAGMÁTICA EN EDUCACIÓN INFANTIL. EXPERIENCIA DE COORDINACIÓN BASADA EN EL MODELO INTERACTIVO DE MONFORT Y JUÁREZ.
XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Coruña, A (España) |
HABLANTES TARDÍOS; PERFIL DE DESARROLLO PRAGMÁTICO DE 18 A 30 MESES.
XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Coruña, A (España) |
La identificación temprana de alteraciones pragmáticas a través del The pragmatics profile
X Congreso Internacional de Aquisición del Lenguaje
Internacional
| Autores | Iria Botana, Manuel Peralbo |
| Lugar | Girona (España) |
RELACIÓN ENTRE INDICADORES TEMPRANOS DE DESARROLLO PRAGMÁTICO Y ALTERACIONES EN EL VÍNCULO DE APEGO
XIV Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional
| Autores | Iria Botana |
| Organizador | UNIVERSIDADE DO MINHO |
| Lugar | Braga (Portugal) |
Competencias lingüísticas en Trastorno Específico del Lenguaje
XIII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional
| Autores | Iria Botana |
| Organizador | Universidade da Coruña (UDC) |
| Lugar | Coruña, A (España) |
Estudio sobre la adaptación y validación de un instrumento de evaluación del desarrollo pragmático temprano
XIII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional
| Autores | Iria Botana, Manuel Peralbo |
| Organizador | Universidade da Coruña (UDC) |
| Lugar | Coruña, A (España) |
Diagnóstico y Logopedia en Atención Temprana; efectos en la familia
XXIX Congreso Internacional AELFA
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Murcia (España) |
Intervención en entornos naturales en un caso de TEA
XXIX Congreso Internacional AELFA
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Murcia (España) |
Atención Temprana; papel del logopeda. Es la comunicación el área de intervención con mayor demanda?
XXIX Congreso Internacional AELFA
Internacional
| Autores | Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ |
| Lugar | Murcia (España) |
Cargos académicos ou de xestión para o/a docente.