Dra. Iria Botana Lois  

Profesora axudante doutora (LOSU) (AXU-DR-LOSU)

Departamento Psicoloxía
Área Psicoloxía evolutiva e da educación
Investigación  Grupo de investigación Grupo de investigación en psicoloxía do desenvolvemento e da aprendizaxe escolar
Liñas de investigación Desenvolvemento da comunicación e a linguaxe. Desenvolvemento pragmático. Atención temperá e intervención en contexto.
Palabras chave Pragmática. Atención temperá. Linguaxe e alteracións no neurodesenvolvemeto.
Contacto Directorio da UDC
Orcid id0000-0002-6663-815X Scopus57219976517

Docencia

Docencia impartida

Neste apartado móstrase a docencia impartida en graos, másteres e resto de titulacións oficiais ata os últimos 6 anos.

Materia e estudos en que se imparte Horas a distancia Horas totais
Traballo Fin de Grao
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
0 24
Materia e estudos en que se imparte Horas a distancia Horas totais
Avaliación das Alteracións de Base Evolutiva
Grao en Logopedia. Curso Ponte
0 58
Avaliación e Intervención Psicolóxica en Dificultades de Aprendizaxe 0 21
Prácticum I 0 30
Traballo Fin de Grao
Grao en Logopedia. Curso Ponte
0 13
Trastornos da Lectura, a Escritura e o Cálculo 0 63
Materia e estudos en que se imparte Horas a distancia Horas totais
Avaliación das Alteracións de Base Evolutiva
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
0 58
Prácticum I
Grao en Logopedia
0 90
Traballo Fin de Grao
Grao en Logopedia
Grao en Logopedia. Curso Ponte
0 8
Trastornos da Lectura, a Escritura e o Cálculo
Grao en Logopedia
0 63
Materia e estudos en que se imparte Horas a distancia Horas totais
Prácticum I
Grao en Logopedia
0 90
Materia e estudos en que se imparte Horas a distancia Horas totais
Prácticum I
Grao en Logopedia
0 102
Materia e estudos en que se imparte Horas a distancia Horas totais
Prácticum I
Grao en Logopedia
0 90

Titorías definidas polo/a docente para o curso académico 2024/2025.

Facultade de Ciencias da Educación

Cuadrimestre Día Lugar
Primeiro cuadrimestre luns
10:00 a 12:00
Despacho P0A13 (Previa confirmación por correo electrónico)
Primeiro cuadrimestre luns
16:00 a 18:00
Despacho P0A13 (Previa confirmación por correo electrónico
Primeiro cuadrimestre xoves
15:00 a 17:00
Despacho P0A13 (Previa confirmación por correo electrónico)
Segundo cuadrimestre luns
10:00 a 12:00
Despacho P0A13 (Previa confirmación por correo electrónico

Resultados da investigación

Pode consultar os méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito e o ano.

Influence of socio-family variables on parental assessment of the pragmatic development of children under 4 years of age

Autores Botana, I., Manuel Peralbo Uzquiano
Revista Frontiers in Psychology Vol. 15
DOI https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1369949

EDPRA: Un instrumento de cribado para la evaluación del desarrollo pragmático temprano

Autores Botana, I., Manuel Peralbo
Revista Revista de Investigación en Logopedia
DOI https://doi.org/10.5209/rlog.87698

Adaptación al español y propiedades psicométricas de la escala The Pragmatics Profile

Autores Iria Botana, Manuel Peralbo Uzquiano
Revista Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
DOI https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2020.05.004

Indicadores tempranos de desarrollo pragmático y alteraciones del vínculo de apego

Autores botana, Peralbo-Uzquiano, M., Manuel García Fernández
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN Vol. 9
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.09.2349

El papel de los hitos de desarrollo pragmático en la detección precoz de trastornos del neurodesarrollo

Autores Manuel Peralbo
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. 9 (páxs. 20 ata 22)
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.09.2347

La evaluación del desarrollo pragmático temprano a través del EDPRA yThe Pragmatics Profile

Autores Iria Botana, Peralbo-Uzquiano, M.
Revista Revista de estudios e investigación en psicología y educación Núm. 09 (páxs. 039 ata 042)
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.09.374

Familia, estrés y atención temprana

Autores Iria Botana, Manuel Peralbo Uzquiano
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. 1 Núm. 1 (páxs. 55 ata 63)

Descripción del perfil lingüístico-comunicativo en un caso de Síndrome IDICI15q: Estudio de caso
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional

Autores Iria Botana
Lugar Valencia (España)

Descripción del perfil lingüístico-comunicativo en un caso de Síndrome de Silver Russell. Estudio de caso
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Valencia (España)

Repercusión de la pandemia (covid-19) en Atención Temprana. Descripción de casos
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Valencia (España)

Evaluación de las habilidades pragmáticas tempranas a través de la escala EDPRA y del cuestionario parental TPP(e). Primeros resultados en un grupo con perfiles TEA, TDL y R.L
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional

Autores Iria Botana, Peralbo, M.
Lugar Valencia (España)

Evaluación de las habilidades pragmáticas tempranas a través de la escala EDPRA y del cuestionario parental TPP(e). Primeros resultados en un grupo con perfiles TEA, TDL y R.L
CIPE 2023. Congreso Internacional de Psicología y Educación
Internacional

Autores Iria Botana, Peralbo, M.
Lugar Valencia (España)

HABLANTES TARDÍOS: CATEGORÍAS LÉXICAS COMO PREDICTORES DE TDL.
XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Coruña, A (España)

COMPETENCIA PRAGMÁTICA EN EDUCACIÓN INFANTIL. EXPERIENCIA DE COORDINACIÓN BASADA EN EL MODELO INTERACTIVO DE MONFORT Y JUÁREZ.
XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Coruña, A (España)

HABLANTES TARDÍOS; PERFIL DE DESARROLLO PRAGMÁTICO DE 18 A 30 MESES.
XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Coruña, A (España)

La identificación temprana de alteraciones pragmáticas a través del The pragmatics profile
X Congreso Internacional de Aquisición del Lenguaje
Internacional

Autores Iria Botana, Manuel Peralbo
Lugar Girona (España)

RELACIÓN ENTRE INDICADORES TEMPRANOS DE DESARROLLO PRAGMÁTICO Y ALTERACIONES EN EL VÍNCULO DE APEGO
XIV Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Iria Botana
Organizador UNIVERSIDADE DO MINHO
Lugar Braga (Portugal)

Competencias lingüísticas en Trastorno Específico del Lenguaje
XIII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Iria Botana
Organizador Universidade da Coruña (UDC)
Lugar Coruña, A (España)

Estudio sobre la adaptación y validación de un instrumento de evaluación del desarrollo pragmático temprano
XIII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
Internacional

Autores Iria Botana, Manuel Peralbo
Organizador Universidade da Coruña (UDC)
Lugar Coruña, A (España)

Diagnóstico y Logopedia en Atención Temprana; efectos en la familia
XXIX Congreso Internacional AELFA
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Murcia (España)

Intervención en entornos naturales en un caso de TEA
XXIX Congreso Internacional AELFA
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Murcia (España)

Atención Temprana; papel del logopeda. Es la comunicación el área de intervención con mayor demanda?
XXIX Congreso Internacional AELFA
Internacional

Autores Iria Botana, MÓNICA VILAMEÁ PÉREZ
Lugar Murcia (España)

Cargos

Cargos académicos ou de xestión para o/a docente.

Facultade de Ciencias da Educación

Practicum e empregabilidade
Vicedecana

Desde 25/09/2024.

Consello do Departamento Psicoloxía

PDI (Membros Natos)