Dr. Francisco César Rosa Napal  

Profesor contratado interino de sustitución (INT-SU)

Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Área Didáctica da expresión musical
Investigación  Grupo de investigación Equipo de Investigación Educativa
Liñas de investigación Innovación e mellora do ensino universitario Procesos de formación para o desenvolvemento organizativo e profesional. Investigación, avaliación e medición educativa.
Contacto Directorio da UDC
Orcid id0000-0003-2916-8707

Docencia

Docencia impartida

Neste apartado móstrase a docencia impartida en graos, mestrados e resto de titulacións oficiais ata os últimos 6 anos.

Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Áreas de Investigación que Informan a Educación Musical
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas
28
Didáctica da Expresión Musical 135,5
Expresión Musical e Novas Tecnoloxías. Estratexias Didácticas 5
Prácticum II 6
Recursos Tecnolóxicos para a Educación Musical
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas
28
Traballo Fin de Grao 6
Traballo Fin de Grao 18
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Didáctica da Expresión Musical
Grao en Educación Primaria
135,5
Expresión Musical e Novas Tecnoloxías. Estratexias Didácticas
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
7
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
9
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
24
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Didáctica da Expresión Musical
Grao en Educación Primaria
145
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
9
Técnicas e recursos para o ensino musical
Máster Universitario en Didácticas Específicas
7
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
18
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Didáctica da Expresión Musical
Grao en Educación Primaria
105
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
12
Técnicas e recursos para o ensino musical
Máster Universitario en Didácticas Específicas
30
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
18
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Didáctica da Expresión Musical
Grao en Educación Primaria
105
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
21
Técnicas e recursos para o ensino musical
Máster Universitario en Didácticas Específicas
30
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
6
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Didáctica da Expresión Musical
Grao en Educación Primaria
105
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
21
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
15,7

Titorías definidas polo/a docente para o curso académico 2019/2020.

Facultade de Ciencias da Educación

Cuadrimestre Día Lugar
Primeiro cuadrimestre luns
11:00 a 12:00
Despacho P1-B3/Aula de Música
Primeiro cuadrimestre luns
15:30 a 17:30
Despacho P1-B3/Aula de Música
Primeiro cuadrimestre martes
13:30 a 14:30
Despacho P1-B3/Aula de Música
Segundo cuadrimestre luns
11:00 a 14:00
Despacho P1-B3
Segundo cuadrimestre martes
15:30 a 16:30
Despacho P1-B3

Traballos fin de grao e mestrado

Dirixidos ou codirixidos polo/a docente desde o ano 2013.

A interdisciplinariedade da Educación Musical e a Educación Física.
Aplicacións didácticas das Tic no ensino da Educación musical (Educación Infantil)
Educación Emocional a través da Música en Educación Primaria
O paso do tempo a través da música: Unha proposta interdisciplinar para Educación Infantil
O son da educación
O ritmo móvese
O son do movemento
O xogo como recurso didáctico para a educación musical
O xogo musical como ferramenta interdisciplinar en Educación Infantil.
A aprendizaxe da entonación en Educación Primaria a través da canción e das novas tecnoloxías.
Coa música no corpo
O emprego da música como recurso interdisciplinario na Educación Primaria
Valoración do alumnado acerca da música e da educación musical
A intervención da musicoterapia no trastorno da dislexia
Como traballar a psicomotricidade no ámbito musical
Percepción de pais, nais e profesorado sobre a asignatura de música en Educación Primaria
A improvisación e a composición: elementos fundamentais da creatividade en educación musical.
A IMPROVISACIÓN,A COMPOSICIÓN E AS NOVAS TECNOLOXÍAS COMO RECURSOS PARA POTENCIAR A CREATIVIDADE A TRAVÉS DA LINGUAXE MUSICAL CONTEMPORÁNEA.
Musicoterapia e Trastorno do Espectro Autista na Educación Primaria
Contribución musical á área de Educación Física: unha proposta didáctica para o terceiro ciclo de Educación Primaria

Resultados da investigación

Pode consultar os méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito e o ano.

Como aprenden los mejores docentes universitarios en la era digital: impacto de las ecologías de aprendizaje en la calidad de la docencia.

Entidade financiadora Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO)
Investigadores principais MERCEDES GONZÁLEZ SANMAMED
Tipo Proxecto Programas Nacionales
Datas Desde 01/01/2016 ata 30/06/2019

El análisis comparativo desde la audición como recurso para la toma de decisiones interpretativas

Autores francisco.rnapal, Isabel Romero, Patricia Muñoz
Revista SINFONÍA VIRTUAL Núm. 36 (páxs. 1 ata 10)

La música en el entorno social del alumnado de Grado en Educación Primaria

Autores Francisco César Rosa Napal, Romero Tabeayo, Isabel
Revista Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación Vol. Extr. Núm. 4 (páxs. 174 ata 177)

Diseño de un instrumento de observación para la investigación en enseñanza instrumental

Autores Romero Tabeayo, Isabel, Francisco César Rosa Napal
Revista Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación Vol. Extr. Núm. 4 (páxs. 170 ata 173)

La expresión musical desde el desarrollo auditivo y vocal en educación primaria

Autores Francisco César Rosa Napal, Romero Tabeayo, Isabel
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. I Núm. 4 (páxs. 30 ata 33)
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.04.366

El piano complementario en el conservatorio profesional de música: Análisis y aportaciones.

Autores Romero Tabeayo, Isabel, Francisco César Rosa Napal
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. I Núm. 4 (páxs. 26 ata 29)
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.04.364

Guía de referencia para Didáctica de la Expresión Musical

Autores Francisco César Rosa Napal
Editorial Reprografía Noroeste, SL, Coruña, A (España)
ISBN 978-84-16294-55-8

La capacidad analítico-musical en la formación del profesorado de Primaria

Autores Francisco César Rosa Napal. Isabel Romero Tabeayo
Libro AVANCES EN CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DESARROLLO, 2016
Vol. 1 Edita Asociación Española de Psicología Conductual (AEPC)..
ISBN: ISBN: 978-84-617-6294-1
Páxinas Desde a 768 ata a 774

Recursos para la enseñanza de la improvisación en el marco de la práctica instrumental

Autores Francisco César Rosa Napal. Romero Tabeayo, Isabel
Libro RECURSOS EDUCATIVOS INNOVADORES EN EL CONTEXTO IBEROAMERICANO
Vol. I Edita UNIVERSIDAD DE ALCALA DE HENARES. SERVICIO DE PUBLICACIONES.
ISBN: 978-84-16599-14-1
Páxinas Desde a 365 ata a 378

El acompañamiento pianístico como recurso y estimulo del desarrollo musical: aproximación a la iniciación del piano colectivo en la etapa 5-6 años.

Autores Romero Tabeayo, Isabel. Francisco César Rosa Napal
Libro RECURSOS EDUCATIVOS INNOVADORES EN EL CONTEXTO IBEROAMERICANO
Edita UNIVERSIDAD DE ALCALA DE HENARES. SERVICIO DE PUBLICACIONES.
ISBN: 978-84-16599-14-1
Páxinas Desde a 395 ata a 406

A MÚSICA COMO RECURSO PARA O ENSINO-APRENDIZAXE DA EDUCACIÓN EMOCIONAL
XV CONGRESO INTERNACIONAL GALEGO-PORTUGUÉS DE PSICOPEDAGOXÍA
Internacional

Autores Silvia Morgade Camiña, Isabel Romero Tabeayo, Francisco César Rosa Napal
Organizador Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (ACIP) Universidade da Coruña, Universidade do Minho
Lugar Coruña, A (España)

MÚSICA, EDUCACIÓN E INTERCULTURALIDAD A TRAVÉS DE LAS CÉLULAS RÍTMICAS
XV CONGRESO INTERNACIONAL GALEGO-PORTUGUÉS DE PSICOPEDAGOXÍA
Internacional

Autores Francisco César Rosa Napal, Isabel Romero Tabeayo
Organizador Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (ACIP) Universidade da Coruña, Universidade do Minho
Lugar Coruña, A (España)

APROXIMACIÓN A LA CONCIENCIA CORPORAL DESDE EL MOVIMIENTO EN LOS ESTUDIOS PROFESIONALES DE MÚSICA EN EL CONSERVATORIO
II CONGRESO VIRTUAL INTERNACIONAL Y IV CONGRESO VIRTUAL IBEROAMERICANO SOBRE RECURSOS EDUCATIVOS INNOVADORES
Internacional

Autores Romero Tabeayo, Isabel, Francisco César Rosa Napal, Pablo Cesar Muñoz Carril
Organizador Universidad de Alcalá (UAH)
Lugar Madrid (España)

DESARROLLO DEL PENSAMIENTO COMPUTACIONAL EN ALUMNADO DE BACHILLERATO A TRAVÉS DE LA PROGRAMACIÓN CON MIT APP INVENTOR
II CONGRESO VIRTUAL INTERNACIONAL Y IV CONGRESO VIRTUAL IBEROAMERICANO SOBRE RECURSOS EDUCATIVOS INNOVADORES
Internacional

Autores Patricia Muñoz, Pablo Cesar Muñoz Carril, Francisco César Rosa Napal
Organizador Universidad de Alcalá (UAH)
Lugar Madrid (España)

PERSPECTIVAS DEL ALUMNADO DE GRADO PROFESIONAL DE MÚSICA: ESTUDIO DE LOS CONTENIDOS ESPECÍFICOS DEL ÁREA DE PIANO COMPLEMENTARIO
4TH INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT
Internacional

Autores Isabel Romero, Francisco C. R. Napal
Organizador Universidad de Granada
Lugar Santiago de Compostela (España)

ESTUDIO Y ANÁLISIS DE LOS PRINCIPIOS METODOLÓGICOS PROPIOS DE LA INTERPRETACIÓN PIANÍSTICA EN EL CONSERVATORIO: UN ESTUDIO DE CASO.
CIMIE-14 THIRD MULTIDISCIPLINARY INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH
Internacional

Autores Romero Tabeayo, Isabel, Mercedes González Sanmamed, Francisco César Rosa Napal
Lugar Segovia (España)

ANÁLISIS DE LOS PRINCIPIOS METODOLÓGICOS EN EL DESARROLLO DEL APRENDIZAJE MUSICAL DESDE LA IMPROVISACIÓN: UN ESTUDIO DE CASO.
XII CONGRESO INTERNACIONAL GALEGO-PORTUGUÉS DE PSICOPEDAGOXÍA
Internacional

Autores francisco.rnapal
Lugar Braga (Portugal)

LA EXPRESION MUSICAL EN LA PRACTICA PIANISTICA: ESTUDIO Y DESARROLLO DE LOS CONTENIDOS ESPECIFICOS EN LA FORMACION INSTRUMENTAL
XII CONGRESO INTERNACIONAL GALEGO-PORTUGUÉS DE PSICOPEDAGOXÍA
Internacional

Autores francisco.rnapal, Isabel Romero, Mercedes González Sanmamed
Lugar Braga (Portugal)

LA INTERPRETACION PIANISTICA EN EL CONSERVATORIO A TRAVÉS DE SUS PRINCIPIOS METODOLÓGICOS: ANÁLISIS DE LOS MÉTODOS Y ESTRATEGIAS DIDÁCTICAS DE SU ENSEÑANZA
III SYMPOSIUM ON THE PARADIMS OF TECHING MUSICAL INSTRUMENTS IN THE 21ST CENTURY
Internacional

Autores francisco.rnapal, Mercedes González Sanmamed, Isabel Romero
Lugar Évora (Portugal)

LA IMPROVISACION, LA COMPOSICION Y LA INTERPRETACION COMO ELEMENTOS IMPRESCINDIBLES Y COMPLEMENTARIOS EN LA ENSEÑANZA MUSICAL INTEGRAL
III SYMPOSIUM ON THE PARADIMS OF TECHING MUSICAL INSTRUMENTS IN THE 21ST CENTURY
Internacional

Autores francisco.rnapal
Lugar Évora (Portugal)

EL PROFESORADO Y LAS TECNICAS DE IMPROVISACION EN EL MARCO DE LA ENSEÑANZA MUSICAL ESPECIFICA
XI CONGRESO INTERNACIONAL GALEGO-PORTUGUÊS DE PSICOPEDAGOGÍA
Internacional

Autores francisco.rnapal, Mercedes González Sanmamed
Lugar Coruña, A (España)

Cargos

Cargos académicos ou de xestión para o/a docente.

Comisión de Titulación do Grao en Educación Primaria

Vogal PDI