Dr. Carlos Soneira Calvo  

Profesor contratado doutor (PC-DR)

Departamento Pedagoxía e Didáctica
Área Didáctica da matemática
Investigación  Grupo de investigación Innovación no ensino das Ciencias e da Matemática
Liñas de investigación Ensino e aprendizaxe da resolución de problemas verbais aritmético-alxébricos Representacións semióticas na resolución de problemas verbais Sistemas de titoría para o ensino e aprendizaxe da resolución de problemas Actitudes cara as matemáticas
Palabras chave representación semiótica, conversión, razoamento alxébrico, problema verbal aritmético-alxébrico, actitudes cara as matemáticas,
Contacto Directorio da UDC
Orcid id0000-0002-2902-268X ResearcherIDR-4076-2018 Scopus36971222900

Docencia

Docencia impartida

Neste apartado móstrase a docencia impartida en graos, másteres e resto de titulacións oficiais ata os últimos 6 anos.

Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Dificultades na Aprendizaxe das Matemáticas. Enfoque Práctico 16
Educación Matemática I 189
Educación Matemática II 168
Traballo Fin de Grao 6
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Dificultades na Aprendizaxe das Matemáticas. Enfoque Práctico
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
10,5
Educación Matemática I
Grao en Educación Primaria
84
Educación Matemática III
Grao en Educación Primaria
84
Prácticum
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanza de Idiomas. Especialidade en Ciencias Experimentais, Matemáticas, Tecnoloxía e Educación Física (Educación Física)
2
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
11
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
24
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Deseño de Proxectos Interdisciplinares
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
15,5
Educación Matemática I
Grao en Educación Primaria
84
Educación Matemática III
Grao en Educación Primaria
84
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
14
Resolución de Problemas en Matemática
Grao en Educación Primaria
16
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
6
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Dificultades na aprendizaxe das matemáticas. Enfoque práctico
Máster Universitario en Didácticas Específicas
10,5
Educación Matemática I
Grao en Educación Primaria
84
Educación Matemática III
Grao en Educación Primaria
93
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
15
Resolución de Problemas en Matemática
Grao en Educación Primaria
16
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
12
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Dificultades na aprendizaxe das matemáticas. Enfoque práctico
Máster Universitario en Didácticas Específicas
15
Educación Matemática I
Grao en Educación Primaria
84
Educación Matemática III
Grao en Educación Primaria
84
Resolución de Problemas en Matemática
Grao en Educación Primaria
16
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
18
Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Dificultades na aprendizaxe das matemáticas. Enfoque práctico
Máster Universitario en Didácticas Específicas
15
Educación Matemática I
Grao en Educación Primaria
147
Educación Matemática III
Grao en Educación Primaria
63
Prácticum II
Grao en Educación Primaria
42
Resolución de Problemas en Matemática
Grao en Educación Primaria
16
Traballo Fin de Grao
Grao en Educación Primaria
18

Titorías definidas polo/a docente para o curso académico 2020/2021.

Facultade de Ciencias da Educación

Cuadrimestre Día Lugar
Primeiro cuadrimestre martes
16:00 a 18:00
Preferentemente en TEAMS; para as presenciais en despacho P0B15 concertar por e-mail
Primeiro cuadrimestre xoves
12:00 a 14:00
Preferentemente en TEAMS; para as presenciais en despacho P0B15 concertar por e-mail
Segundo cuadrimestre martes
16:00 a 18:00
P0B15
Segundo cuadrimestre xoves
12:00 a 14:00
P0B15
Segunda oportunidade xoves
12:00 a 14:00
Gabinete P0B15

Resultados da investigación

Pode consultar os méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito e o ano.

Sistemas tutoriales inteligentes para estudiar aspectos cognitivos y afectivos en la enseñanza y el aprendizaje de la resolución de problemas verbales

Entidade financiadora Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
Investigadores principais Miguel Arevalillo Herráez, David Arnau Vera
Tipo Proxecto Programas Nacionales
Datas Desde 01/01/2019 ata 31/12/2022

Aprendizaje de la resolución de problemas matemáticos en entornos tecnológicos en infantil y primaria

Entidade financiadora Consellería de Educación, Investigación, Cultura y Deporte (Comunitat Valenciana)
Investigadores principais Pascual Diago Nebot
Tipo Proxecto Programas Autonomicos
Datas Desde 01/01/2019 ata 31/12/2019

Enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en adolescentes en riesgo de exclusión. Intervención docente a través de las STEAM.

Entidade financiadora Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
Investigadores principais Fernández Blanco, María Teresa
Tipo Proxecto Programas Nacionales
Datas Desde 01/01/2018 ata 18/01/2021

Estructura de un cuestionario para evaluar la ansiedad hacia las matemáticas en estudiantes de ingeniería

Autores Carlos Soneira, Dorinda Mato-Vazquez
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. 7 Núm. 1 (páxs. 59 ata 70)
DOI https://doi.org/10.17979/reipe.2020.7.1.6157

El Aprendizaje y Servicio: método de enseñanza y forma de vincular la universidad y la sociedad.

Autores Carlos Soneira
Revista Revista d'Innovació Docent Universitària Vol. 11 (páxs. 91 ata 103)

Indexical Expressions in Word Problems and their Influence on Multiple Referents of the Unknown

Autores Carlos Soneira Calvo, José Antonio González-Calero, David Arnau
Revista International Journal of Science and Mathematics Education Vol. 16 (páxs. 1147 ata 1167)
DOI https://doi.org/10.1007/s10763-017-9824-4

Estudio de las actitudes hacia las matemáticas en estudiantes universitarios

Autores Dorinda Mato-Vázquez, Carlos Soneira, J. Miguel Muñoz Cantero
Revista Números. Revista de Didáctica de las Matemáticas Vol. 97 (páxs. 7 ata 20)

An Assessment of the Sources of the Reversal Error through Classic and New Variables

Autores Carlos Soneira, José Antonio González-Calero, David Arnau
Revista Educational Studies in Mathematics Vol. 99 (páxs. 43 ata 56)
DOI https://doi.org/10.1007/s10649-018-9828-1

Distintas competencias en el proceso de conversión del lenguaje natural al algebraico

Autores Carlos Soneira, María J. Souto-Salorio, Ana D. Tarrío-Tobar
Revista REVISTA PORTUGUESA DE EDUCAÇAO Vol. 30 Núm. 2 (páxs. 89 ata 110)
DOI https://doi.org/10.21814/rpe.10096

Cleft comodules over Hopf quasigroups

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manuel Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista Communications in Contemporary Mathematics
DOI https://doi.org/10.1142/s0219199715500078

Projections and Yetter"Drinfel"d modules over Hopf (co)quasigroups

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manuel Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista JOURNAL OF ALGEBRA Vol. 443 (páxs. 153 ata 199)

Lax entwining structures, groupoid algebras and cleft extensions

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manuel Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista Bulletin of the Brazilian Mathematical Society Vol. 45 (páxs. 133 ata 178)
DOI https://doi.org/10.1007/s00574-014-0044-z

The monoidal category of Yetter-Drinfeld modules over a weak braided Hopf algebra

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manuel Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista ALGEBRA COLLOQUIUM (páxs. 1 ata 42)
DOI https://doi.org/10.1142/s1005386715000747

Yetter-Drinfeld modules over weak braided Hopf monoids and center categories

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manuel Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista ACTA MATHEMATICA SINICA-ENGLISH SERIES Vol. 30 (páxs. 567 ata 590)
DOI https://doi.org/10.1007/s10114-014-3240-2

Geometrical versus analytical approach in problem solving-An exploratory study

Autores Magdalena Lemanska, Ingrid Semanisinova, Carlos Soneira, María J. Souto-Salorio, Ana D. Tarrío-Tobar
Revista The Teaching of Mathematics Vol. 17 Núm. 2 (páxs. 84 ata 95)

Cuestionario sobre actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros de Educación Primaria

Autores María Cristina Naya Riveiro, Carlos Soneira Calvo, Dorinda Mato-Vázquez, Enrique de la Torre Fernández
Revista REVISTA DE ESTUDIOS E INVESTIGACIÓN EN PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN Vol. 1 Núm. 2 (páxs. 141 ata 149)

Yetter-Drinfeld categories associated with a weak braided Hopf algebra

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manule Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista Arabian Journal of Mathematics Vol. 2 (páxs. 1 ata 18)
DOI https://doi.org/10.1007/s40065-012-0047-9

Projections of weak braided Hopf algebras

Autores J. Nicanor Alonso Álvarez, José Manuel Fernández Vilaboa, Ramón González Rodríguez, Carlos Soneira Calvo
Revista Science China Mathematics Vol. 54 Núm. 5 (páxs. 877 ata 906)
DOI https://doi.org/10.1007/s11425-011-4165-1

A Educación Matemática a prol da responsabilidade social universitaria

Autores María Cristina Naya Riveiro. María Elena Segade Pampín. Carlos Soneira
Libro Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe. III Xornadas de Innovación Docente
Edita Universidade da Coruña.
ISBN: 978-84-9749-712-1
Páxinas Desde a 375 ata a 390

Unha experiencia de Aprendizaxe e Servizo para fomentar a aprendizaxe da Xeometría e a colaboración docente

Autores María Cristina Naya Riveiro. María Elena Segade Pampín. Carlos Soneira
Libro Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe. III Xornadas de Innovación Docente
Edita Universidade da Coruña.
ISBN: 978-84-9749-712-1
Páxinas Desde a 391 ata a 400

Cara unha maior versatilidade dos graduados en Educación Primaria

Autores Carlos Soneira
Libro Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente
Vol. 1 Edita Universidade da Coruña - Servizo de Publicacións.
ISBN: 978-84-9749-678-0
Páxinas Desde a 193 ata a 206

UN CUESTIONARIO PARA EVALUAR EL POTENCIAL DE MODELOS EXPLICATIVOS DEL ERROR DE INVERSIÓN

Autores Carlos Soneira. José Antonio González-Calero. David Arnau
Libro Investigación en pensamiento numérico y algebraico:2017
Edita Universidad Rey Juan Carlos.
ISBN: 978-84-608-4737-3
Páxinas Desde a 91 ata a 100

Relaciones entre las dimensiones de las actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros

Autores Carlos Soneira. María Cristina Naya Riveiro. Enrique de la Torre Fernández. Maria Dorinda Mato Vazquez
Libro Investigación en Educación Matemática XX. Málaga: SEIEM.
Vol. 20 Edita Publicaciones y Divulgación Científica. Universidad de Málaga.
ISBN: 978-84-9747-948-6
Páxinas Desde a 519 ata a 528

ESTUDIO DE LAS ACTITUDES DEL ALUMNADO DE 6º CURSO DE EDUCACIÓN PRIMARIA QUE ASISTE A REFUERZO DE MATEMÁTICA

Autores Carlos Soneira Calvo. Eliseo Lorenzo García. Dorinda Mato-Vázquez
Libro AVANCES EN CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DESARROLLO, 2016
Edita Asociación Española de Psicología Conductual (AEPC)..
ISBN: 978-84-617-6294-1
Páxinas Desde a 486 ata a 492

AUTOCONCEPTO MATEMÁTICO DE LOS ESTUDIANTES DE GRADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA

Autores Carlos Soneira. María Cristina Naya Riveiro. Enrique de la Torre Fernández. Dorinda Mato-Vázquez
Libro AVANCES EN CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DESARROLLO, 2015
Edita Facultad de Psicología. Universidad de Granada..
ISBN: 978-84-608-7207-8
Páxinas Desde a 521 ata a 526

LA VARIABLE SINTÁCTICA EN EL PASO DEL LENGUAJE NATURAL AL ALGEBRAICO

Autores Carlos Soneira Calvo. María J. Souto-Salorio. Ana D. Tarrío-Tobar
Libro Investigación en Educación Matemática XVIII. Salamanca: SEIEM.
Edita Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM)..
ISBN: 978-84-697-0819-4
Páxinas Desde a 563 ata a 572

Relación entre o perfil cognitivo en matemáticas e a escolla da titulación

Autores Carlos Soneira Calvo. María J. Souto-Salorio. Ana D. Tarrío-Tobar
Libro INVESTIGACIONES EN EL CONTEXTO UNIVERSITARIO ACTUAL
Edita Educación Editora.
ISBN: 978-84-15524-17-5
Páxinas Desde a 19 ata a 23

Exploring the connection between arithmetical thinking and the reversal error
South African Education Research Association 2019 Conference
Nacional

Autores Reginald Govender, Carlos Soneira, Sarah Bansilal
Organizador South African Education Research Association
Lugar Durban (Sudáfrica)

An insight into the sources of multiple referents for the unknown in the algebraic solving of word problems
Tenth Congress of European Research in Mathematics Education
Internacional

Autores Carlos Soneira, José Antonio González-Calero, David Arnau
Organizador European Society for Research in Mathematics Education
Lugar Dublin (Irlanda)

El error de inversiójn en la formulación de enunciados por maestros en formación
Seminario de investigación en pensamiento numérico algebraico e historia de las matemáticas y educación matemática
Nacional

Autores Carlos Soneira Calvo
Lugar Madrid (España)

Relaciones entre las dimensiones de las actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros
XX Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática
Nacional

Autores Carlos Soneira, María Cristina Naya Riveiro, Enrique de la Torre Fernández, Maria Dorinda Mato Vazquez
Lugar Málaga (España)

Estudio de las actitudes del alumnado de 6º curso de educación primaria que asiste a refuerzo de matemáticas
4TH INTERTIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT
Internacional

Autores Carlos Soneira, Eliseo Lorenzo García, Maria Dorinda Mato Vazquez
Organizador UNIVERSIDAD DE GRANADA
Lugar Santiago de Compostela (España)

ACTITUDES HACIA LAS MATEMÁTICAS Y RENDIMIENTO ACADÉMICO EN FUNCIÓN DE LOS ESTUDIOS DE ACCESO Y CURSO EN FUTUROS MAESTROS
Investigación en Educación Matemática XIX. SEIEM.
Nacional

Autores María Cristina Naya Riveiro, Carlos Soneira Calvo, Mª Dorinda Mato Vázquez, Enrique de la Torre Fernández
Lugar Alicante/Alacant (España)

ANÁLISIS DE LAS ACTITUDES HACIA LAS MATEMÁTICAS DE LOS ESTUDIANTES DE GRADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA
3º International Congress of Educational Sciencies and Development
Internacional

Autores Enrique de la Torre Fernández, María Cristina Naya Riveiro, Carlos Soneira Calvo, María Dorinda Mato Vázquez
Lugar Donostia-San Sebastián (España)

Centralizer constructions and Yetter-Drinfeld modules in a weak context
Congreso Bienal de la Real Sociedad Matemática Española
Internacional

Autores Carlos Soneira Calvo, Ramón González Rodríguez, J. Nicanor Alonso Álvarez
Lugar Santiago de Compostela (España)

Estudo exploratorio sobre o perfil cognitivo en Matemáticas dos estudantes de Enxeñaría de Edificación
IV Congreso Internacional de Docencia Universitaria
Internacional

Autores Carlos Soneira Calvo, María J. Souto-Salorio, Ana D. Tarrío-Tobar
Lugar Vigo (España)

Yetter-Drinfeld modules over weak braided Hopf monoids and center categories
Category Theory 2013
Internacional

Autores Carlos Soneira Calvo
Lugar Sydney (Australia)

Equivalences of Yetter-Drinfeld categories over weak braided Hopf algebras
Samuel Eilenberg Centenary Conference
Internacional

Autores Carlos Soneira Calvo
Lugar Varsovia (Polonia)

Categorías de Módulos Yetter-Drinfeld
II Congreso de Jóvenes Investigadores de la Real Sociedad Matemática Española
Nacional

Autores Carlos Soneira Calvo
Lugar Sevilla (España)

Projections of weak braided Hopf algebras
Workshop on Category Theory
Internacional

Autores Carlos Soneira Calvo
Lugar Coimbra (Portugal)

Cargos

Cargos académicos ou de xestión para o/a docente.

Xunta da Facultade de Ciencias da Educación

PDI (Membros Natos)

Desde 10/03/2021.

Consello do Departamento Pedagoxía e Didáctica

PDI (Membros Natos)