Dra. Vanessa Mato Santiso  

Profesora contratada interina de sustitución (INT-SU)

Departamento Empresa
Área Organización de empresas
Investigación  Grupo de investigación Grupo Jean Monnet de Competitividade e Desenvolvemento
Liñas de investigación Marketing; Estratexias omnicanal; Xestión non lucrativa; Responsabilidade Social Corporativa (RSC); Sustentabilidade; Innovación Social; Relacións intersectoriais
Contacto Directorio da UDC
Orcid id0000-0002-8158-0179 Scopus57202604573

Docencia

Docencia impartida

Neste apartado móstrase a docencia impartida en graos, másteres e resto de titulacións oficiais ata os últimos 6 anos.

Materia e estudos en que se imparte Horas totais
Fundamentos de Economía: Industria da Moda 18
Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa 63
Recursos Humanos e Habilidades de Xestión en Empresas de Moda 31,5
Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento 10
Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións 53

Titorías definidas polo/a docente para o curso académico 2020/2021.

Facultade de Humanidades e Documentación

Cuadrimestre Día Lugar
Segunda oportunidade mércores
10:00 a 13:00
A través de Teams (con cita previa)
Segunda oportunidade venres
09:00 a 12:00
A través de Teams (con cita previa)

Traballos fin de grao e máster

Non figuran proxectos fin de grao ou máster dirixidos polo/a docente desde o ano 2013

Resultados da investigación

Pode consultar os méritos de investigación seleccionando un tipo de mérito e o ano.

Social Innovation and Civic Engagement (ITSSOIN)

Entidade financiadora Union Europea
Investigadores principais Marta Rey García
Tipo Proxecto UE
Datas Desde 01/03/2014 ata 28/02/2017

Collective social entrepreneurship for sustainable impact: a framework proposal

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Revista World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development Vol. 15 Núm. 1-2 (páxs. 10 ata 28)

Social interactions between non-profit organization and key stakeholders: using an omni-channel communication strategy influence on the loyalty of episodic volunteers?

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María José Sanzo-Pérez
Revista 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) (páxs. 1 ata 5)

Collective social enterprises for social innovation: Understanding the potential and limitations of cross-sector partnerships in the field of work integration

Autores Marta Rey-García, Nuria Calvo, Vanessa Mato-Santiso
Revista Management Decision Vol. 57 Núm. 6 (páxs. 1415 ata 1440)
DOI https://doi.org/10.1108/md-01-2017-009

El impacto de las organizaciones del tercer sector como innovación social en España. Nuevas soluciones para la asistencia a dependientes, la inserción laboral de vulnerables, la educación financiera y la museología social.

Autores Marta Rey-García, Vanessa Mato-Santiso, Noelia Salido-Andrés
Revista REVISTA ESPAÑOLA DEL TERCER SECTOR

Business-Led Social Innovation in the Work Integration Field: The Role of Large Firms and Corporate Foundations

Autores Marta Rey-García, Vanessa Mato-Santiso
Revista Business and Management Research Vol. 6 Núm. 1

Los proyectos prácticos de la Cátedra Inditex-UDC de Sostenibilidad como experiencia innovadora en el ámbito de la educación para la sostenibilidad

Autores Vanessa Mato-Santiso. Marta Rey-García. Noelia Salido-Andrés. Obdulia Taboadela
Libro Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe. III Xornadas de Innovación Docente
Edita Universidade da Coruña.
ISBN: 978-84-9749-712-1
Páxinas Desde a 359 ata a 374

Social Marketing for Social Innovation: the employment plan of the Spanish Red Cross as a case study

Autores Marta Rey-García. Vanessa Mato-Santiso
Libro Case Studies on Social Marketing: a global perspective
Edita Springer.
ISBN: 978-3-030-04842-6
Páxinas Desde a 161 ata a 170

Cross-Sector Partnerships: A Social Innovation in the European Work Integration Sector

Autores Leca, B.. Sandford, S.. Aurélie Sara Cognat. Anne-Claire Pache. Vanessa Mato-Santiso. Hyánek, V.. Krlev, G.
Libro Social innovation: comparative perspectives
Edita Routledge. Taylor & Francis Group.
ISBN: 978-1-138-06836-0
Páxinas Desde a 201 ata a 223

The challenges of digital transformation for fast-fashion brands: a proposal for an operational tool to measure omni-channel integration

Autores Marta Rey-García. Ana Regueiro Otero. Vanessa Mato-Santiso
Libro Advances in National Brand and Private Label Marketing
Edita Springer.
ISBN: 978-3-319-92084-9
Páxinas Desde a 95 ata a 103

La Omnicanalidad en las Organizaciones no lucrativas: estado de la cuestión

Autores Vanessa Mato-Santiso. Marta Rey-García. María José Sanzo-Pérez
Libro Nuevos horizontes del marketing y de la distribución comercial
Edita Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial, Universidad de Oviedo.
ISBN: 978-84-8367-622-6
Páxinas Desde a 57 ata a 78

La transformación digital de la distribución comercial: la tienda física, de caja brick and mortar a nodo omnicanal

Autores Marta Rey-García. Elena Lirola-Walton. Vanessa Mato-Santiso
Libro Marketing Insights: la respuesta del comercio a las tendencias de comportamiento social del consumidor
Edita KRK Ediciones.
ISBN: 978-84-8367-582-3
Páxinas Desde a 297 ata a 320

Survival dynamic of strategic alliances for work integration
XXIX CONGRESO DE ACEDE
Internacional

Autores N. Calvo, Rey García, M., Vanessa Mato-Santiso
Lugar Coruña, A (España)

Social interactions between non-profit organization and key stakeholders: using an omni-channel communication strategy influence on the loyalty of episodic volunteers?
CISTI'2019 - 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María José Sanzo-Pérez
Lugar Coimbra (Portugal)

Omni-channel strategies used by non-profit organizations to contact with key stakeholders: A systematic review
9th International European Research Network on Philanthropy (ERNOP)
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María José Sanzo-Pérez
Lugar Basilea (Suiza)

How can the use of an omnichannel communication strategy influence the loyalty of episodic volunteers?
XXXI International Marketing Conference AEMARK 2019
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María José Sanzo-Pérez
Lugar Cáceres (España)

Can omni-channel management be used by non-profits to increase the loyalty of episodic volunteers?
9th International European Research Network on Philanthropy (ERNOP)
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María José Sanzo-Pérez
Lugar Basilea (Suiza)

Systematic review of omni-channel strategies in non-profit organizations
XXIX Congreso de ACEDE
Nacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María José Sanzo-Pérez
Lugar Coruña, A (España)

Estrategias omnicanal en el sector no lucrativo: estado de la cuestión
IX Reunión Científica de la Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María Jose Sanzo
Organizador Universidad de Oviedo (UNIOVI)
Lugar Oviedo (España)

Systematic Review of Omnichannel Strategies in Nonprofit Organizations: Antecedents, Organizational Drivers and Consequences on Stakeholders
13th International Conference of the International Society for Third-Sector Research (ISTR)
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, María Jose Sanzo
Lugar Ámsterdam (Países Bajos)

Omnichannel management of episodic volunteering by Nonprofit Organizations: achieving an efficient two-way communication
13th International Conference of the International Society for Third-Sector Research (ISTR)
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Lugar Ámsterdam (Países Bajos)

The challenges of digital transformation for fast-fashion brands: a proposal for an operational tool to measure omni-channel integration
V Research on National Brand & Private Label Marketing International Conference (NB&PL)
Internacional

Autores Marta Rey-García, Ana Regueiro Otero, Vanessa Mato-Santiso
Organizador Universidad Oberta de Catalunya
Lugar Barcelona (España)

Los proyectos prácticos de la Cátedra Inditex-UDC de Sostenibilidad como experiencia innovadora en el ámbito de la educación para la sostenibilidad
III Jornadas de Innovación Docente
Nacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García, Noelia Salido-Andrés, Obdulia Taboadela
Organizador UNIVERSIDADE DA CORUÑA (UDC)
Lugar Coruña, A (España)

Managing multi-level tensions in cross-sector collaborations for social services innovation: a dynamic perspective on telecare
6th Biennial International Symposium on Cross-Sector Social Interactions (CSSI 2018)
Internacional

Autores Marta Rey-García, Ana Felgueiras, Vanessa Mato-Santiso
Lugar Copenhague (Dinamarca)

Business-led Social Innovation in the Work Integration field: the role of large firms and corporate foundations
XXVII Jornadas Hispano Lusas de Gestión Científica
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Lugar Benidorm (España)

Corporate Social Responsibility for Collective Impact: The case of Accenture Spain
4th Symposium on Ethics and Social Responsibility Research
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Lugar Porto (Portugal)

Understanding the governance of cross-sector partnerships in the field of work integration: resource flows, strategic activities and implications for socially innovative business collective action
33rd EGOS Colloquium
Internacional

Autores Marta Rey-García, Nuria Calvo, Vanessa Mato-Santiso
Lugar Copenhague (Dinamarca)

Understanding the governance of controlling foundations and foundation owned businesses (FoB)
8th International European Research Network on Philanthropy (ERNOP)
Internacional

Autores Marta Rey-García, Vanessa Mato-Santiso
Lugar Copenhague (Dinamarca)

Strategic Alliances between Profit and Non-Profit Organizations: creating a shared value ecosystem for collective impact
16th International Congress on Public and Nonprofit Marketing
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Lugar Badajoz (España)

Successful Relationships of Collaboration across sectors for achieving a Collective Impact: the case of Accenture Spain as a promoter of a shared value ecosystem
XXIX Congreso Internacional de Marketing (AEMARK)
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Organizador UNIVERSIDAD DE SEVILLA
Lugar Sevilla (España)

Social innovation for collective impact in work integration field: "Juntos por el empleo de los más vulnerables" as a case study
IX International Congress on teaching cases related to Public and Nonprofit Marketing
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey-García
Lugar Coruña, A (España)

Innovación Social en el ámbito de la Inserción Laboral
I Congreso Internacional "Innovación para el Cambio, Empleo e Inclusión
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey García, Nuria Calvo
Lugar Valencia (España)

Overview of case studies in Spain: commonalities and differences with the Social Services field. The case of work integration.
Social Innovation in Social Services Stakeholder Workshop
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Nuria Calvo, Marta Rey-García
Lugar Coruña, A (España)

Social Marketing for Social Innovation: The work integration plan of Spanish Red Cross as a case study
VII Congreso Internacional de Casos Docentes en Marketing Público y No Lucrativo
Internacional

Autores Vanessa Mato-Santiso, Marta Rey García
Organizador Asociación Internacional de Marketing Público y No Lucrativo (AIMPN)
Lugar Jerez de la Frontera (España)

Cargos

Cargos académicos ou de xestión para o/a docente.

Xunta da Facultade de Humanidades e Documentación

Vogal PDI

Desde 10/03/2021.

Consello do Departamento Empresa

PDI (Membros Natos)